اونس طلا2332.41
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

شش ترفندی که هر صاحب خودرویی باید از آنها آگاه باشد

داشتن یک خودرو همیشه همراه با مسئولیت های زیادی است. شما باید مراقب خورو باشید، روغن آن را به موقع عوض کنید، فشار تایر را چک کنید و در نهایت مرتبا برای بررسی نزد مکانیک ببرید.

شش ترفندی که هر صاحب خودرویی باید از آنها آگاه باشد


داشتن یک خودرو همیشه همراه با مسئولیت های زیادی است. شما باید مراقب خورو باشید، روغن آن را به موقع عوض کنید، فشار تایر را چک کنید و در نهایت مرتبا برای بررسی نزد مکانیک ببرید.

علاوه بر شرایط داخل کاپوت که باید همیشه تحت نظر باشد، داخل و بیرون خودرو نیز لازم است که مرتبا تمیز گردد. ما در اینجا قصد داریم شش ترفند برای تمیز کردن و تمیز نگهداشتن خودرو به شما آموزش دهیم.

1. بسیار طبیعی است که پس از گذشت مدتی و استفاده از خودرو، چراغ های جلو کثیف می شوند و درخشندگی گذشته خود را از دست می دهند. بهترین را برای تمیز کرده آنها استفاده از خمیر دندان است.

ابتدا مقداری خمیر دندان برداشته و با آن را بر روی تمام سطح چاغ های جلو ماشین بمالید. پس از 15 دقیقه با یک مسواک قدیمی شروع به تمیز کردن آن کرده و سپس با یک حوله خمیر دندان را از روی چراغ پاک کنید.

2. برای تمیز کردن روکش صندلی های اتوموبیل می توانید یک پاک کننده بسیار قوی در خانه بسازید. یک بطری اسپری خالی برداشته و 120 میلی لیتر سرکه، 240 میلی لیتر سودا و 60 میلی لیتر آبلیمو را درون آن بریزید.

حال این بطری را تکان داده و سپس آن را بر روی سطوحی که می خواهید تمیز شوند اسپری کنید. پس از اسپری کردن، سطح مورد نظر را با یک برس سفت تمیز کرده و در انتها برای از بین رفتن بقایای آلودگی ها با یک حوله مرطوب آنجا را پاک کنید.

3. برای پاک کردن خراش های سطحی که از خاک پر شده اند می توانید مقداری پاک کننده لاک ناخن بدون استون را بر روی پارچه میکروفیبر ریخته و سپس آنها را تمیز کنید.

4. همه افراد یه طور معمول وسایل زیادی را درون خودرو و به خصوص صندوق عقب نگهداری می کنند که پس از مدتی بسیار آشفته می شود.

بهترین را برای جلوگیری از این اتفاق تهیه یک جاکفشی آویزی و متصل کردن آن به داخل صندوق عقب است. برای این کار لازم است ابتدا جاکفشی آویزی خود را مانند تصویر زیر برش دهید.

5. اگر هنگام رانندگی غذا یا تنقلات می خورید می توانید در جا لیوانی خودرو کاغذ های مخصوص کیک قرار دهید تا هنگامی که غذای خود را در آنجا قرار می دهید، خورده ریز های آن درون ماشین پخش نشده و به شکل مداوم مجبور به جارو کشیدن نشوید.

6. بعضی اوقات پیش می آید که مقداری روغن از خودرو نشت کرده و زمین حیاط یا پارکینگ خانه شما را کثیف می کند. برای پاک کردن لکه روغن تنها لازم است مقداری نوشابه بر روی آن ریخته و اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس با برس سفت روغن را پاک کرده و بقایای آن را با مقداری آب بشویید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد