اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته

همراه با باز شدن بازار جهانی از صبح امروز، طلا توانست صعود بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و قیمت آن به بالا ترین سطح از سه ماه گذشته برسد.

صعود قیمت طلا به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته


همراه با باز شدن بازار جهانی از صبح امروز، طلا توانست صعود بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و قیمت آن به بالا ترین سطح از سه ماه گذشته برسد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی 1854 دلار است که نسبت به هفته گذشته بیش از 10 دلار رشد کرده و توانسته است مقاومت خود در سطح 1850 دلاری را به دست آورد.

در هفته های اخیر عوامل متعددی از جمله افزایش انتظارات تورمی، سیاست های مالی سازگار ایالات متحده، نگرانی ها از رشد نابرابر اقتصاد و همچنین تنش های ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه باعث افزایش قیمت طلا شد.

مهم ترین عامل افزایشی شدن قیمت طلا از صبح امروز و ورود آن به کانال 1850 دلاری را می توان ضعف شدید دلار آمریکا در برابر ارز های دیگر دانست.

این شرایط در حالی اتفاق می افتد که بانک فدرال ایالات متحده با چالش های بزرگی دربرابر سیاست های مالی خود رو به رو بوده و هر گونه تغییر در سیاست های این بانک می تواند بازار طلا را دستخوش تغییر کند.

همچنین دولت جو بایدن قصد ارائه محرک های بیشتر را دارد که می تواند باعث افزایش میزان تورم شود. تمامی این عوامل کاهش ارزش شاخص دلار را رقم زده است که هفته های گذشته حمایت زیادی از قیمت طلا به عمل آورده است.

نظرسنجی ها نیز نشان هنده افزایش انتظارات تورمی برای طولانی مدت هستند که می تواند خریداران بیشتری را وارد بازار طلا کرده و تقاضا برای دارایی امن طلا را افزایش دهد.

از منظر فنی طلا با ورود به کانال 1850 دلار توانست بالا تر از میانگین تحرک 200 روزه خود قرار بگیرد که مسیر را برای صعود بیشتر و رسیدن به بالا ترین سطح سال 2021 هموار می کند.

هدف صعودی قیمت طلا در مرحله اول 1855 دلار خواهد بود که در صورت به دست آورده شدن طلا به سمت 1875 دلار یعنی بالا ترین قیمت خود از ماه ژانویه حرکت خواهد کرد.

در صورت نزولی شده قیمت ها، طلا در نقطه 1820 دلار از حمایت خوبی برخوردار است. اگر افت قیمت تشدید شود می توان انتظار داشت که طلا در نقطه 1800 دلار پشتیبانی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد