اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در هفته پیش رو چه چیزی در انتظار قیمت طلا است؟

با افزایش انتظارات تورمی و داده های اقتصادی که نشانگر تورم هستند کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا در روز های آینده همچنان افزایش یافته و سطوح جدیدی را به دست خواهد آورد.

در هفته پیش رو چه چیزی در انتظار قیمت طلا است؟


با افزایش انتظارات تورمی و داده های اقتصادی که نشانگر تورم هستند کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا در روز های آینده همچنان افزایش یافته و سطوح جدیدی را به دست خواهد آورد.

در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته داده های مربوط به قیمت مصرف کننده و قیمت تولید کننده ایالات متحده آمریکا منتشر شد که به ترتیب 4.2 و 6.2 درصد بودند.

داده های مربوط به رشد قیمت مصرف کنندگان طی سیطده سال اخیر بی سابقه بوده و رشد قیمت تولید کننده نیز به بالا ترین میزان خود رسیده است.

بارت ملک رئیس بخش استراتژی TD Securities گفت اگرچه تورم در حال افزایش است اما هنوز برای تشخیص دائمی بودن و یا گذرا بودن آن بسیار زود است.

وی معتقد است با توجه به شرایط تورمی ایجاد شده و همچنین پافشاری بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) بر ثابت نگه داشتن سیاست های سازگار مالی می تواند قیمت طلا را به بالای 1850 دلار سوق دهد.

شان لوسک تحلیلگر بازار طلا گفت تورم ایجاد شده واقعی بوده و قیمت طلا صعود خواهد کرد. از نظر وی بسیاری درباره افزایش بازده اوراق قرضه به همراه افزایش نرخ تورم نگران هستند اما طلا صعودی بوده و هر کاهش قیمت یک فرصت خرید خواهد بود.

لوسک می گوید عدم اطمینان زیادی درباره آینده اقتصادی وجود دارد و این باعث می شود تا فدرال رزرو درباره سیاست های خود مردد بماند. در این شرایط بازده واقعی در قلمرو منفی باقی مانده و طلا به رشد خود ادامه خواهد داد.

کارستن فریچ، تحلیلگر فلزات گرانبها در Commerzbank، در یادداشتی روز جمعه گفت که رسیدن بازده اوراق قرضه به 1.7 مانع از افزایش قیمت طلا به بالای 1850 دلار شده است.

طلا

از نظر وی با وجود افزایشی بودن نرخ اوراق قرضه بازده واقعی همچنان به دلیل سیاست های مختلف مالی منفی است. همچنین به دلیل شرایط تورمی، علاقه به طلا نیز افزایش پیدا کرده که باعث بالا رفتن قیمت ان می شود.

علاوه بر تورم به دلیل تنش های ژئوپولتیک ایجاد شده میان رژیم استرائیل و کشور فلسطین، طلا تقاضای بیشتری را به خود جلب کرده و قیمت ان افزایش خواهد یافت.

با وجود صعودی بودن قیمت طلا، تحلیلگران هشدار می دهند که بازار فلز زرد همچنان با برخی از خطرات مانند رشد بی سابقه رمز ارز ها رو به رو است.

در روز های پیش رو دو عاملی که می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشد، داده های مربوط به ساخت و فروش مسکن ایالات متحده و همچنین جلسه فدرال رزرو خواهد بود.

قیمت طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد