اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا تغذیه می تواند بر روی سلامت روحی شما تاثیر بگذارد؟

شواهد زیادی در رابطه با ارتباط مستقیم بین نحوه غذا خوردن و سلامت روانی شما وجود دارد. مسئله این است که تمرکز روی عادات اساسی غذایی برای سلامت روان شما مفید است.

آیا تغذیه می تواند بر روی سلامت روحی شما تاثیر بگذارد؟


شواهد زیادی در رابطه با ارتباط مستقیم بین نحوه غذا خوردن و سلامت روانی شما وجود دارد. مسئله این است که تمرکز روی عادات اساسی غذایی برای سلامت روان شما مفید است.

حقیقت این است که بسیاری از افراد به دلیل کمبود غذا و یا گرفتن رژیم های بی مورد و قطع صرف مواد غذایی در وضعیت بدی از سلامت روان قرار دارند. غذا خوردن برای سلامت روان شما مهم است. تغذیه ساختار یافته و وجود مقدار کافی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین در رژیم غذایی شما یک قطعه مهم و مکملی برای سلامت روان شما است.

بیایید به عناصر اساسی غذا خوردن برای سلامت روان شما نگاه کنیم:

1. غذا خوردن ساختاری شبیه به روشن کردن آتش دارد. در نظر داشته باشید شما هنگامی که یک آتش روشن می کنید نمی توانید آن را رها کنید تا خودش بسوزد بلکه نیاز است هر مدت یک بار به آن چوب اضافه کنید. غذاخوردن نیز همینطور است. خوردن غذا هنگام بیدار شدن و ادامه دادن آن هر 3 تا 5 ساعت پس از شروع غذا نقشی کلیدی در تأمین سوخت مداوم برای بدن شما دارد و به شما کمک می کند تا روحیه خود را در طول روز ثابت نگه دارید.

غذا

2. وجود چربی کافی در رژیم غذایی بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است مصرف کم چربی به طور شگفت انگیزی با افزایش سطح افسردگی مرتبط است. مصرف روزانه کمتر از 45 گرم چربی می تواند سلامت روانی شما را بدتر کند. مصرف متوسط ​​چربی، روزانه حدود 65 گرم است. شاید این مقدار برای مصرف مستقیم چربی بسیار زیاد باشد اما این مقدار شامل چربی مستقیم و غیر مستقیم که به طور طبیعی در غذاهایی مانند پروتئین ها، کربوهیدرات ها و محصولات لبنی وجود دارند، است . منابع چربی های اضافه شده شامل روغن های پخت و پز، سس سالاد، کره و کره مغزها است. بعلاوه، این را در نظر بگیرید که چربی در حفظ ساختار سلولی شبکه ارتباطی مغز ضروری است؛ بنابراین چربی برای عملکرد مغز لازم است.

کره بادام زمینی

3. کربوهیدرات کافی مصرف کنید. این روزها کربوهیدرات ها حتی از چربی ها هم بدتر هستند. مغز شما نمی تواند گلوکز را ذخیره کند بنابراین به یک منبع ثابت از گلوکز نیاز دارد. کربوهیدرات های موجود در غلات، سبزیجات نشاسته دار، لوبیا، میوه ها، آب میوه ها، محصولات پخته شده و شیر و ماست به گلوکز تجزیه می شوند که می توانند بلافاصله برای تأمین انرژی مغز، عضلات و سیستم عصبی مورد استفاده قرار گیرند. مصرف کم کربوهیدرات با عدم سلامت مغز، افسردگی، خستگی و کندی ارتباط دارد. اگر کربوهیدرات کافی دریافت نکنید بدن پروتئین های موجود در ماهیچه ها، بافت های بدن و اندام ها را برای انرژی تجزیه می کند. برای حداکثر عملکرد، بدن شما به حدود 50٪ از کل مصرف روزانه شما به کربوهیدرات نیاز دارد.

میوه

4.پروتئین کافی دریافت کنید. پروتئین از اسید آمینه های، عناصر سازنده تشکیل شده است. اسید آمینه های، عناصر سازنده انتقال دهنده های عصبی هستند که به کمک آن ها سلول های شما پیام های مربوط به خواب، اشتها و روحیه را انتقال می دهند. پروتئین باید بین 15 تا 20 درصد از کل مصرف روزانه شما باشد.حبوبات، آجیل و دانه ها، گوشت و مرغ، ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی منابع عالی پروتئین هستند.

تخم مرغ

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد