اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 5518 واحدی شاخص بورس تهران در اولین روز معاملات هفته

شاخص کل بورس امروز روندی پرنوسان داشت؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی به یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید و در حالی به کار خود پایان داد که در عدد یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد ایستاده بود.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس امروز با ۵۵۱۹ واحد صعود در رقم یک میلیون و ۱۸۹هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۹۶۷ واحد یافت و رقم ۴۱۴ هزار و ۹۰۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۴۰۴ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال انجام شد.

معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۶۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۵۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز تنها نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، نفت ایرانول (شرانل)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل توکاریل (توریل)، بیمه تجارت نو (بنو)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، ذوب روی اصفهان (فروی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، ‌ مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، ‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، ‌ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

پالایش یکم

علی‌رغم اینکه دولت قول داده بود در قالب بسته 3+7 زیان خریداران صندق پالایشی یکم را جبران کند، هنوز به و اقعیت نپیوسته و خریداران پالایش یکم که هر واحد آن را به 10 هزار تومان خریده بودند، هم‌اکنون با 28 درصد زیان روبه‌رو شدند و هر واحد پالایش یکم امروز 7 هزار و 234 تومان معامله می‌شود. قرار بود طبق مصوبه دولت، با دادن سهام جایزه، خریداران پالایش یکم از زیان خارج شوند، اما د رتماس خبرگزاری فارس با مسئول صندوق پالایشی و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی هنوز هیچ راهکاری برای زیان پالایشی‌ها به دست نیامده است. امیدواریم وعده‌های دولت برای جبران پالایشی زودتر به حقیقت بپیوندد.

همچنین با توجه به اینکه سال گذشته عده‌ای از مردم وارد بورس شدند و سرمایه‌های اندک خود را دراین بازار به امید حفظ ارزش پول و سودآوری و مشارکت در اقتصاد سرمایه‌گذاری کردند، اما عمدتاً به خاطر ریزش پیاپی بازار زیان دیدند، در عین حال باید تلاش کنند، اولاً سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز، ثانیاً حتما با مطالعه، پژوهش و مشورت صورت گیرد تا دوباره دچار زیان نشوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد