اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 فایده عمده ویتامین K برای سلامت انسان

ویتامین K یکی از انواع ویتامین ها است که فواید بسیار مهمی برای سلامتی دارد. ما در اینجا سعی داریم تا سه فایده عمده و غذا هایی که سرشار از این ویتامین هستند را به شما معرفی کنیم.

3 فایده عمده ویتامین K برای سلامت انسان


ویتامین K یکی از انواع ویتامین ها است که فواید بسیار مهمی برای سلامتی دارد. ما در اینجا سعی داریم تا سه فایده عمده و غذا هایی که سرشار از این ویتامین هستند را به شما معرفی کنیم.

1. ویتامین K به لخته شدن خون و بهبود سریع تر زخم کمک می کند.

زخم

احتمالا شما لخته شدن خون را به عنوان یک موضوع منفی برای سلامتی می شناسید اما هنگامی که به پوستتان آسیبی وارد می شود در صورتی که لخته خون شکل نگیرد خون ریزی شما قطع نخواهد شد.

در صورتی که جراحتی به بدن شما وارد شود، ویتامین K کمک می کند تا خون لخته شده و به مرور تبدیل به یک پوسته سفت شود تا از خونریزی شما جلوگیری کند.

افراد دارای بیماری هموفیلی و افرادی که دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنند باید توجه داشته باشند که لازم است ویتامین K لازم را از طریق رژیم غذایی خود به دست آروند.

باید توجه داشته باشید که مصرف مکمل های ویتامین K می تواند با دارو های رقیق کننده خون تداخل داشته و گاها اثر آن را از بین ببرد. در نتیجه اگر دارو هایی مانند وافارین مصرف می کنید، پیش از هرگونه استفاده از مکمل های ویتامین K لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

2. باعث تقویت استخوان ها و بهبود سلامت آنها می شود.

استخوان

درست مانند هر اندام و بافتی در بدن ما، سلول های استخوانی نیز دائماً در حال از بین رفتن و جایگزین شدن هستند. ویتامین K نقش بسیار مهمی در این روند داشته و باعث افزایش چرخه رشد و جایگزینی سلول های استخوانی می شود که استحکام استخوان شما را حفظ کرده و آنها را در برابر شکستگی مقاوم می کند.

از طرف دیگر تحقیقات نشان داده است که ویتامین K با پوکی استخوان و شکستگی آن مرتبط است. طبق تحقیقات افرادی که میزان کافی ویتامین K مصرف می کنند در معرض خطر پایین تر شکستگی استخوان هستند.

3. از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

بیماری سرخرگ کرونری

مصرف کافی ویتامین K می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی مانند بیماری سرخرگ کرونری بسیار مؤثر باشد. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که تجمع کلسیم و سفت شدن ان در عروق اتفاق افتاده و سرخرگ قلبی نتواند به خوبی اکسیژن و خون را به عضلات برسانند.

تحقیقات نشان داده است که ویتامین K می تواند باعث کاهش سرعت پیشرفت این بیماری شود. این بیماری به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات مختلف قلب شناخته می شود.

چقدر به ویتامین K نیاز داریم و برای تامین آن باید چه غذایی مصرف کنیم؟

اسفناج

میزان نیاز افراد مختلف به ویتامین K نسبت به سن و جنسیت آنها متفاوت است. کمبود ویتامین K در بزرگسالان نادر است اما اگر در این باره نگرانی دارید می توانید از پزشکتان درخواست کنید تا یک آزمایش خون از شما بگیرد.

کبور ویتامین K می تواند با بیماری های کبدی، سیروز کبدی (زخم کبد)، بیماری کرون (نوعی التهاب روده) و بیماری سلیاک (خودایمنی روده باریک) همراه شود.

عمده غذا هایی که سرشار از ویتامین K هستند، سبزیجاتی از جمله اسفناج، بروکلی، کلم و کاهو می باشند که مصرف آن ها برای سلامتی بدن و تامین ویتامین K ضروری است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد