اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با ورزش و تحرک روزانه سلامت مغزتان را افزایش دهید

شاید اینطور بنظر برسد که سلامت مغز و روح شما ارتباط زیادی با تغذیه و تحرک شما نداشته باشد در صورتی که مغز شما در ارتباط مستقیمی با تغذیه و بخصوص تحرک و فعالیت شما است.

با ورزش و تحرک روزانه سلامت مغزتان را افزایش دهید


شاید اینطور بنظر برسد که سلامت مغز و روح شما ارتباط زیادی با تغذیه و تحرک شما نداشته باشد در صورتی که مغز شما در ارتباط مستقیمی با تغذیه و بخصوص تحرک و فعالیت شما است.

ورزش و تحرک علاوه بر تناسب اندام بدن دارای مزایای زیادی برای سلامتی شما است. فعالیت های ورزشی به مدیریت سلامت روحی و روانی شما نیز کمک می کند. همه افراد در این مدت مجبور به رعایت فاصله اجتماعی، قرنطینه بوده اند و درنتیجه آن در حال حاضر با عدم اطمینان، احساس اضطراب و ناامیدی دست و پنجه نرم می کنند.

1. ورزش می تواند ضمن افزایش عزت نفس، احساس اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. برای دستیابی به این احساس لازم نیست یک ساعت بدوید کافی است برای یک پیاده روی پنج دقیقه ای بیرون بروید در این زمان احساس خواهید کرد که خلق و خوی شما تغییر می کند و احساس نگرانی و ترس از بین می رود.

افسردگی

2. حرکت منظم می تواند به شما کمک کند تا شب بهتر بخوابید. این کار هوشیاری ذهنی شما را بهبود می بخشد و میزان استرس شما را کاهش می دهد. بدن خود را هر روز به میزان مشخصی حرکت دهید. شما می توانید این کار را به صورت بالا پایین رفتن از پله، انجام حرکات کششی در هر ساعت یا پیاده روی منظم در محله انجام دهید.

خواب

3. به روشی که لذت می برید حرکت کنید. همه مردم از ورزش های سنتی لذت نمی برند و این اشکالی ندارد. اگر احساس کردید که از ورزش روزمره و سخت می ترسید و آن ها را دوست ندارید گزینه های دیگری برای شما وجود دارد برای مثال سگ خود را به پیاده روی بروید، بچه های خود را برای بازی بیرون ببرید، ورزش هایی مانندیوگا، تای چی یا زومبا را امتحان کنید. فرصت های زیادی وجود دارد تا شما در طول روز تحرک داشته باشید.

یوگا

4. داشتن احساس بی انگیزگی بد نیست. اگر برای انجام ورزش احساس انگیزه ندارید، امری طبیعی است و اشکالی ندارد. می توانید برای شروع کار فقط 5 دقیقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهید. اگر بعد از پنج دقیقه می خواهید آن را رها کنید ممانعی ندارد. به احتمال زیاد پنج دقیقه اول دشوارترین قسمت کل تمرین شما خواهد بود و در نهایت طولانی تر می شود و پس از آن انرژی بیشتری می گیرید.

بی انگیزه

5. یادتان باشد که از خود مراقبت کنید. اگر والد یا مراقب دیگران هستید هر روز زمانی را به خود اختصاص دهید و فقط روی خودتان تمرکز کنید. این کار برای شارژ مجدد و تقویت روحیه شما لازم است تا بتوانید با مشکلات پیش رو مقابله کنید.

والد

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد