اونس طلا2394.45
مظنه15,956,000
18 گرم3,683,400
ارزش سکه35,948,868
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

مزایای خوردن زردآلو برای سلامتی را بخوانید

همراه با نزدیک شدن به فصل تابستان میوه زردآلو در حال ورود به خانه ها است. این میوه از مزایای بسیار زیادی برای سلامتی برخوردار بوده و خوردن آن می تواند بسیار مفید باشد.

مزایای خوردن زردآلو برای سلامتی را بخوانید


همراه با نزدیک شدن به فصل تابستان میوه زردآلو در حال ورود به خانه ها است. این میوه از مزایای بسیار زیادی برای سلامتی برخوردار بوده و خوردن آن می تواند بسیار مفید باشد.

ما در اینجا قصد داریم برخی از مهم ترین مزایای خوردن زردآلو از جمله خواص آن برای چشم و هضم غذا را به شما معرفی کنیم.

1. سرشار از انواع مواد مغذی بوده و کالری پایینی دارد.

زردآلو

زردآلو بسیار مقوی است و سرشار از انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. کالری و مواد مغذی موجود در دو عدد زردآلو تازه (حدود هفتاد گرم) را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  • کالری: 34
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 0.27 گرم
  • فیبر: 1.5 گرم
  • ویتامین A: هشت درصد از میزان روزانه مورد نیاز برای بدن
  • ویتامین C: هشت درصد از میزان روزانه مورد نیاز برای بدن
  • ویتامین E: چهار درصد از میزان روزانه مورد نیاز برای بدن
  • پتاسیم: چهار درصد از میزان روزانه مورد نیاز برای بدن

این میوه همچنین سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها مانند بتا کاروتن، لوتئین و زاگزانتین می باشد که در مبارزه با رادیکال های آزاد نقش بسیار مؤثری دارند.

2. سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها بوده و در پیشگیری از بیماری های مختلف مؤثر است.

آنتی اکسیدان

زردآلو علاوه بر آنتی اکسیدان هایی که در بالا اشاره شد، حاوی گروهی از آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام فلاونوئیدها هستند که در برابر بیماری ها از جمله دیابت و بیماری های قلبی از شما محافظت می کنند.

این انتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و مانع از آسیب رسیدن به سلول های شما می شوند. رادیکال های آزاد می توانند شما را دچار استرس اکسیداتیو کرده که با مشکلات سلامتی از جمله چاقی و بیماری های قلبی ارتباط زیادی دارد.

3. برای سلامت چشم مفید است.

چشم

زردآلو حاوی ویتامین های A و E می باشد که برای سلامت چشم ضروری هستند. ویتامین A نقش مؤثری در پیشگیری از شب کوره داشته و ویتامین E نیز نوعی آنتی اکسیدان می باشد که مانع از آسیب رادیکال های آزاد به چشم می شود.

4. سلامت پوست شما را بهبود می بخشد.

پوست

عوامل زیادی مانند اشعه ماورا بنفش نور خورشید و آلودگی های محیطی مانند دود سیگار می تواند بر روی پوست شما تاثیر منفی بگذارد که خوردن زردآلو مانع از انها می شود.

زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E بوده که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب رسیدن به پوست شما دارند.

این ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو می توانند مانع از ایجاد چین و چروک در پوست شما شده، از آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانع از رسیدن آسیب به پوست شما توسط عوامل محیط مانند دود سیگار شود.

5. باعث تقویت سلامت روده می شود.

روده

165 گرم طردآلوی خورد شده حاوی 3.3 گرم فیبر است که می تواند 8.6 از میزان نیاز روزانه مردان و 13.2 از میزان نیاز روزانه زنان به فیبر را تامین کند.

فیبر موجود در زردآلو علاوه بر آنکه به حفظ سلامت قند خون و کاهش کلسترول کمک می کند، با تغذیه میکربیوم های مفید روده می تواند سلامت روده و دستگاه گوارش شما را نیز بهبود ببخشد.

6. سرشار از پتاسیم می باشد.

پتاسیم

پتاسیم یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای بدن می باشد که وظیفه ارسال سیگنال های عصبی، تنظیم انقباضات عضلانی و تعادل مایعات را دارد. تنها هفتاد گرم زردآلو دارای 181 میلی گرم پتاسیم بوده که 4 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تامین می کند.

پتاسیم نقش گسترده ای در جلوگیری از ایجاد نفخ و همچنین حفظ فشار خون سالم دارد. مطالعات نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به شکل قابل توجهی فشار خون را کاهش داده و همچنین خطر سکته را تا 24 درصد کم می کند.

7. در هیدراته کردن بدن نقش مؤثری دارد.

آب زردآلو

با خوردن 165 گرم زردآلو بدن شما 142 گرم آب به دست می آورد که برای جبران کم آبی بسیار مؤثر است. از آنجا که بسیاری از افراد به میزان کافی آب نمی نوشند خوردن میوه های تازه مانند زردآلو می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وجود میزان کافی آب در بدن تاثیر بسیار زیادی برای سلامتی داشته و در تنظیم فشار خون، دمای بدن، سلامت مفاصل و ضربان قلب نقش گسترده ای دارد.

علاوه بر این، خوردن زردآلو می تواند راهی آسان برای جبران مجدد از دست دادن آب و الکترولیت بعد از ورزش باشد، زیرا این میوه مقدار مناسبی آب و پتاسیم به شما ارائه می دهد.

8. به سلامت کبد کمک می کند.

کبد

تحقیقات حیوانی بر روی موش ها نشان داده است که زردآلو به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی می تواند از آسیب های کبدی جلوگیری کرده و از ان در برابر بیماری محافظت کند.

با این وجود نمی توان گفت که زردآلو دقیقا همین عملکرد را بدن انسان خواهد داشت و برای اثبات این موضوع تحقیقات بیشتری لازم است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد