اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا تورم باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد؟

طی ماه های گذشته کارشناسان و اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که تورم افزایش خواهد یافت. به طور کلی افزایش تورم می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

آیا تورم باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد؟


طی ماه های گذشته کارشناسان و اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که تورم افزایش خواهد یافت. به طور کلی افزایش تورم می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

طبق داده هایی که در هفته گذشته منتشر شد قیمت کالا ها برای مصرف کنندگان شاهد افزایش 4.2 درصدی بود که یک رشد شدید از 13 سال گذشته را نشان می دهد.

با این وجود قیمت طلا نتوانست افزایش چندانی را شاهد بوده و هفته را نسبتا خنثی به پایان رساند چراکه بسیاری نگرانند با افزایش میزان تورم، فدرال رزرو مجبور شود سیاست های مالی سازگار خود را تغییر دهد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی 1843 دلار است که در روز جمعه بیش از 17 دلار رشد از خود نشان داده است. این در حالی است طلا در ابتدای هفته گذشته نیز در محدوده 1840 دلار قرار داشت.

تورم

طلا طی هفته گذشته نتوانست سطح 1850 دلار که میانگین تحرک 200 روزه آن به شمار می رود را به دست آورده و در نتیجه برخی از سرمایه گذاران را نسبت به رشد قیمت ها ناامید کرد اما با این وجود به دلیل شرایط تورمی سرمایه گذاران از بازار طلا دست نخواهند کشید.

با وجود اینکه پیش بینی می شود قیمت طلا در بلند مدت به دلیل تورم افزایشی باشد اما در کوتاه مدت با برخی از ریسک ها رو به رو است که از جمله آن تغییر در سیاست های فدرال رزرو می باشد.

برای از انتظارات حاکی از آن است که فدرال رزرو طی ماه های آینده شروع به ایجاد تغییر در سیاست های مالی خود کرده و در نتیجه آن قیمت طلا کاهش یابد.

اما از طرف دیگر بسیاری از اقتصاددانان معتقدند هنوز تصویر روشنی از چشم انداز تورم وجود نداشته و بهبود اقتصادی نیز همچنان نامشخص است که در نتیجه بانک مرکزی ایالات متحده همچنان انعطاف کافی برای ادامه دادن به سیاست های سازگار خود را دارد.

قیمت طلا

در حالی که داده ها به تورم بالا تر اشاره دارد برخی از اقتصاد دانان بر این باورند که این داده ها ناشی از شرایط به وجود آمده بر اثر همه گیری کووید-19 است.

آنها انتظار دارند که با بازگشت شرایط به حالت قبل از بیماری و عادی شدن اقتصاد جهانی تورم کاهش یافته و افزایش قیمت های فعلی گذرا باشند.

با این حال و با وجود عدم توانایی طلا در شکستن سطح 1850 دلار، احساسات صعودی در بازار همچنان مثبت بوده و طلا می تواند رشد خوبی را از خود نشان دهد.

در این شرایط برخی پیش بینی می کنند که با افزایش تورم و منفی شدن نرخ بازده واقعی، قیمت طلا برای بار دیگر و تا پیش از پایان سال به سطح 2000 دلار بازخواهد گشت.

طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد