اونس طلا2311.19
مظنه14,731,000
18 گرم3,400,600
ارزش سکه33,188,943
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

با نوشیدن قهوه کبد سالم داشته باشید

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سطح جهان می باشد که مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. یکی از مزایای نوشیدن قهوه برای کبد است.

با نوشیدن قهوه کبد سالم داشته باشید


قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سطح جهان می باشد که مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. یکی از مزایای نوشیدن قهوه برای کبد است.

کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن می باشد که در متابولیزه کردن غذا، و تصفیه سموم و مواد شیمیایی بدن نقش گسترده ای دارد.

بسیاری از افراد در جهان از بیماری های مختلف کبدی، به خصوص کبد چرب رنج می برند که ناشی از سبک زندگی ناسالم، چاقی و کلسترول بالا می باشد.

بیماری کبد چرب در صورت حاد بودن منجر به سیروز کبدی یا همان زخم کبد شده و در نتیجه شما را مبتلا به نارسایی کبد یا سرطان کبد کند که هر دو این بیماری ها می توانند کشنده باشند.

قهوه

با این وجود عادات غذایی مناسب می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند. متخصصان دریافته اند که نوشیدن قهوه در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر است.

متخصصان معتقدند قهوه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می تواند از بروز التهاب کبد جلوگیری کرده و در درمان آن نیز مفید باشد.

البته لاید توجه داشته باشید که برای تاثیر گذاری قهوه لازم است انواع معمولی آن رو بنوشید چرا که کافئین موجود در قهوه مزایای زیادی برای بدن داشته و انواع بدون کافئین از آنها محروم هستند.

همچنین بهترین شکل قهوه ای که می توانید بنوشید قهوه تلخ است. اگر تلخی آن برای شما آزار دهنده است از شیرین کننده های مصنوعی مانند قند استفاده نکرده و تنها به شیر گرم بسنده کنید.

قهوه تلخ

متخصصان معتقدند که نوشیدن گاه به گاه قهوه تاثیر چندانی در سلامت کبد نداشته و برای تاثیر گذاری آن لازم است به صورت روزانه و منظم از این نوشیدنی استفاده کنید.

طبق نظر متخصصان سه فنجان قهوه در روز می تواند در پیشگیریاز بیماری های کبدی تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند با نوشیدن تا 6 فنجان قهوه در روز می توانند به درمان این بیماری کمک کنند.

البته باید توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به بیماری های قلبی مانند ضربان قلب نامنظم و همچنین بیماری های دیگری مانند سرطان ریه قهوه و کافئین موجود در آن می تواند مضر باشد.

همچنین کافئین زیاد می تواند باعث بروز سردرد، اضطراب و برخی از مشکلات دیگر را ایجاد کند که در نتیجه ان بهتر است به شکل ناگهانی میزان مصرف آن را افزایش ندهید و در صورت لزوم بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

کافئین

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد