اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بلینکن درخواست جمهوری‌خواهان برای توقف مذاکرات وین را رد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درخواست گروهی از سناتورها، درخواست جمهوری‌خواهان برای توقف مذاکرات وین به بهانه حمایت مالی تهران از مقاومت فسطین را رد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از یورونیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درخواست گروهی از سناتورهای جمهوریخواه برای توقف مذاکرات جاری در شهر وین به بهانه حمایت ایران از مقاومت فلسطین (حماس) در دفاع از مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این گفتگوها ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک نشست خبری مشترک با ماریس پاین، همتای استرالیایی‌اش در پاسخ به پرسشی طولانی در همین زمینه گفت که دولت بایدن این درخواست را نمی‌پذیرد.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدای آمریکا هدایت گروهی متشکل از ۴۲ سناتور جمهوریخواه دیگر را برعهده داشت که روز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور از او خواستند تا مذاکرات هسته‌ای در وین برای بازگشت واشنگتن به برجام را به بهانه حمایت مالی تهران از جنبش حماس متوقف نماید.

گفتنی است، کشورهای عضو گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و ایران در نشست مشترک وین در حال رایزنی برای بازگشت متقابل به برجام هستند؛ توافقی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقدامی یکجانبه خروج رسمی خود را از آن اعلام و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را مجدداً وضع کرد.

این ۴۳ سناتور جمهوریخواه آمریکایی در نامه خود مدعی شدند: ظرف چند روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی (!) در غزه که توسط ایران تأمین مالی می‌شوند، دست به یک سری حملات راکتی علیه اسرائیل زده‌اند. آنها (فلسطینیان) شهروندان و شهرهای اسرائیل از جمله پایتخت اسرائیل (قدس اشغالی) را هدف قرار می‌دهند. اینکه اعضای دولت شما (جو بایدن) هم اکنون در وین در حال مذاکره با ایران هستید مایه تأسف و ناراحتی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد