اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر قصد لاغر شدن دارید صبح ها بر روی ترازو نروید

شاید شما هم شنیده باشید که در دستورهای خانگی لاغر شدن می گویند که هر روز صبح با ترازو وزن خود را اندازه بگیرید اما به شما می گوییم اگر این کار دستور پزشک نیست از انجام آن دوری کنید.

اگر قصد لاغر شدن دارید صبح ها بر روی ترازو نروید


شاید شما هم شنیده باشید که در دستورهای خانگی لاغر شدن می گویند که هر روز صبح با ترازو وزن خود را اندازه بگیرید اما به شما می گوییم اگر این کار دستور پزشک نیست از انجام آن دوری کنید.

در مورد آن فکر کنید 500 گرم معادل 3500 کالری است. اگر وزن شما از دیروز تا امروز واقعاً حتی 500 گرم تغییر داشته باشد این بدان معنی است که شما 3500 کالری را یا مصرف کرده اید یا آن را سوزانده اید که این معادل مقدار زیادی غذا و یا ورزش است.

تغییر ظریف وزن از یک روز به روز دیگر لزوماً نشان دهنده نحوه غذا خوردن یا ورزش روز قبل نیست و حتی نشانگر این نیست که امروز شما باید انتخاب مواد غذایی خود را تغییر دهید یا تمرینات ورزشی را افزایش دهید . پس احتمال آن چیست؟ احتمال آن یک نوسان طبیعی ناشی از تغییرات سطح مایعات یا فقط یک اشتباه در ترازو و یا عادت غذایی شما است.

ورزش

ترازو را به مکان دیگری در سرویس بهداشتی یا خانه منتقل کنید و تعداد دفعاتی که از آن استفاده می کنید را کاهش دهید تا بتوانید به خوبی متوجه تغییراتی اساسی و واقعی در بدن خود و وزن تان شوید.

همچنین واقعیت این است که در اکثر مواقع ترازو های خانگی نادرست هستند و وزن کشیدن هر روز باعث وسواس در مورد هر لقمه غذا و هر قدمی که برمی دارید می شود.

هنگامی که مغز شما در فکر کاهش کالری بیشتر یا رسیدن به کالری سوزی بالاتر است نمی توانید یاد بگیرید که به بدن خود اعتماد کنید و بر نشانه های گرسنگی و سیری خود تمرکز کنید.

ترازو

و بدترین قسمت این است که هرگز با ترازو نمی توانید موفق شوید. اگر وزن تان بالا باشد ناامید می شوید و می خواهید آن را ترک کنید. اگر وزن تان پایین است یا وزن طبیعی ندارید غذای اضافی می خورید تا بتوانید وزن خود را افزایش دهید. هیچ یک از دو کار گفته شده منجر به رابطه سالم با غذا یا بدن شما نمی شود.

بنابراین، به خود لطف کنید و ترازو را در سطل آشغال بیندازید. اگرچه انجام این کار در ابتدا ممکن است احساسات ناخوشایند یا حتی اضطراب در شما ایجاد کند اما هرچه بیشتر بدون ترازو زندگی کنید کمتر به آن احتیاج خواهید شد. در عوض بر احساس خود به عنوان بدن و فرد تمرکز کنید. در نتیجه سطح انرژی، نحوه کار مغز، روحیه کلی، کیفیت زندگی خود را در نظر بگیرید.

کیفیت زندگی

مسلماً بدون ایجاد تغییر در وزن بدن می توان این موارد را بهبود بخشید و برای دستیابی به آن نیازی به رژیم نیست. اگر هدف شما سالم بودن است توجه به آنچه بدن شما نیاز دارد را شروع کنید و به جای مجازات کردن بدن تان بر اساس عدد ترازو به آن غذایمورد نیازش را برسانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد