اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
 

چگونه می توانیم از ابتلا به دیابت جلوگیری کنیم؟

دیابت یکی از بیماری های خاموش است که می تواند زندگی و سلامتی شما را به خطر بیندازد.اگرچه دیابت یکی از بیماریهای ارثی است اما عوامل محیطی نیز در ابلا به آن نقش دارند.

چگونه می توانیم از ابتلا به دیابت جلوگیری کنیم؟


دیابت یکی از بیماری های خاموش است که می تواند زندگی و سلامتی شما را به خطر بیندازد.اگرچه دیابت یکی از بیماریهای ارثی است اما عوامل محیطی نیز در ابلا به آن نقش دارند.

قبل از اینکه افراد به دیابت نوع 2 مبتلا شوند معمولاً مبتلا به پیش دیابت هستند. پیش دیابت وضعیتی است که در آن سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است اما هنوز به اندازه کافی بالا نیست تا بتوان آن را دیابت تشخیص داد. افراد مبتلا به پیش دیابت بیشتر به دیابت مبتلا می شوند و همچنین احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی نیز دارند.

تحقیقات نشان داده است که اگر هنگام پیش دیابت برای کنترل قند خون خود اقدام کنید می توانید دیابت نوع 2 را به تأخیر بیندازید یا از آن جلوگیری کنید. مطالعات برنامه پیشگیری از دیابت نشان داد که ورزش 150 دقیقه در هفته و کاهش متوسط ​​7درصد از وزن اولیه، 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

1. فعالیت بدنی منظم

پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای افزایش فعالیت شما است. به آرامی شروع کنید و زمان پیاده روی خود را افزایش دهید. اگر پیاده روی به درد شما نمی خورد یوگا، ایروبیک در آب، دستگاه های ورزشی ارگونومیک و غیره را امتحان کنید. سعی کنید 5 روز در هفته و 30 دقیقه روزانه وقت بگذارید و هدف شما 150 دقیقه ورزش در هفته باشد.

یوگا

2. کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید هرگونه کاهش وزنی که با ثبات وزن همراه باشد حتی اگر 2 کیلو گرم باشد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. زمان خوردن غذا برای تأمین سوخت و ساز بدن مهم است. تلاش برای خوردن غذا هر 3 تا 5 ساعت یک بار انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تأمین می کند. غذا خوردن به طور مداوم به کنترل گرسنگی ما کمک می کند.

سبزیجات



کالری و چربی را در رژیم خود کاهش دهید. میوه ها یا سبزیجات را به همراه وعده های غذایی یا به عنوان میان وعده میل کنید. پر کردن نیمی از بشقاب خود با میوه و سبزیجات به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند. کالری را با خوردن وعده های کمتری کاهش دهید.

3. کاهش کالری های نوشیدنی

برای کاهش قند در رژیم غذایی خود به جای نوشابه های معمولی یا آب میوه، آب یا یک نوشیدنی بدون کالری را امتحان کنید.

نوشابه

4. کاهش چربی

با تهیه دستور پخت غذاهای کم روغن، چربی را کاهش دهید. در پخت و پز با استفاده از مقادیر کمتری کره و روغن از چربی کمتری استفاده کنید. غذاهای خود را آبپز یا کباب کنید.

کره

اگرچه ممکن است ابتلا به دیابت اجتناب ناپذیر به نظر برسد اما بیشتر پیشگیری ها در کنترل افراد است از جمله: زمان وعده های غذایی، انتخاب غذا و نوشیدنی و ورزش.

خبر های فعال سایت 0

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد