اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با افزایش سلامت روده از اضطراب و افسردگی جلوگیری کنید

سلامت روده در هضم، خواب بهتر و حتی شفافیت پوست تاثیر گذار است اما جالب است که بدانید روده می تواند ارتباط زیادی با ذهن و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی داشته باشد.

با افزایش سلامت روده از اضطراب و افسردگی جلوگیری کنید


سلامت روده در هضم، خواب بهتر و حتی شفافیت پوست تاثیر گذار است اما جالب است که بدانید روده می تواند ارتباط زیادی با ذهن و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی داشته باشد.

یک تغذیه مناسب که باعث افزایش سلامت روده شود می تواند از اضطراب و افسردگی جلوگیری کرده و همچنین به شما خواب بهتر و پوست زیبا و سالم را هدیه دهد.

یک مطالعه که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد رابطه روده و ذهن را بررسی کرد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ، به بررسی این موضوع پرداختند که آیا علائم اضطراب با تنظیم "میکروبیوتای روده" یا همان باکتری های روده که به تجزیه فیبر رژیم غذایی کمک می کنند در سلامت روان تاثیری دارد یا خیر؟

افسردگی

دانشمندان که بر روی 1503 نفر این آزمایش را انجام دادند متوجه شده که تنظیم باکتری های مفید روده می تواند در درمان علائم اضطراب مفید باشد.

یکی از راه های تنظیم باکتری های روده و افزایش میزان باکتری های مفید ان خوردن غذا های پروبیوتیک مانند ماست است. سازمان ملی بهداشت انگلستان توصیه می کند که به شکل روزانه و حداقل برای چهار هفته مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید.

برخی از غذا هایی که می تواند پروبیوتیک روده شما را تنظیم کند از جمله غذا های تخمیر شده، ماست، خیارشور، کفیر و برخی از انواع پنیر می باشد.

اضطراب

از طرف دیگر مصرف بیشتر دانه ها، میوه و سبزیجات به همراه نوشیدن فراوان آب نیز می تواند به تقویت باکتری های خوب روده کمک کند.

نوشیدن آب برای عملکرد مناسب فیبر ضروری بوده و حداقل لازم است تا روزانه 2 لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب و مصرف انواع فیبر ها همیچنین می تواند به سلامت دستگاه گوارش شما نیز کمک کند.

میوه هایی مانند سیب، گلابی و توت و سبزیجاتی مانند هویج، کلم بروکلی سرشار از فیبر هستند. همچنین حبابت مانند نخود و لوبیا و نان هایی که از غلات کامل تهیه شده اند نیز فیبر زیادی را درون خود جا داده اند.

گلابی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد