اونس طلا2337.71
مظنه14,376,000
18 گرم3,318,700
ارزش سکه32,389,128
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

عدم تمایل صندوق های پوششی به سرمایه گذاری در بازار طلا

با وجود افزایش قیمت این روز های طلا صندوق های پوشش ریسک یا همان صندوق های پوششی تمایل چندانی برای ورود به بازار طلا ندارند. اما دلیل این موضوع چیست؟

عدم تمایل صندوق های پوششی به سرمایه گذاری در بازار طلا


با وجود افزایش قیمت این روز های طلا صندوق های پوشش ریسک یا همان صندوق های پوششی تمایل چندانی برای ورود به بازار طلا ندارند. اما دلیل این موضوع چیست؟

صندوق های پوششی که از آنها با عنوان پوشش سرمایه نیز یاد می شود، صندوق هایی هستند که از طریق سرمایه گذاری های مختلف، به افرادی که در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند سود می دهند.

برای مثال صندوق تامین اجتماعی نیز نوعی صندوق پوششی بوده و به افرادی که در آن سرمایه گذاری کرده اند انواعی از مزایا و تسهیلات مانند حقوق بازنشستگی ارائه می دهد.

در کشور های مختلف صندوق های پوششی خصوصی زیادی وجود داشته که اقدام به سرمایه گذاری در بازار های مالی مختلفی همچون طلا می کنند.

حال همانطور که بالاتر نیز اشاره کرده ایم با وجود رشد قیمت طلا به بالای 1800 دلار، صندوق های پوشش سرمایه تمایل چندانی برای ورود به بازار طلا از خود نشان نمی دهند.

طلا

تحلیلگران معتقدند عبور قیمت طلا از 1850 دلار می تواند جذابیت سرمایه گذاری بر این فلز گرانبها را افزایش داده و آنگاه با ورود صندوق های پوششی به بازار طلا قیمت ان تا 1900 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

کارشناسان پیش بینی می کنند که فدرال رزرو همچنان به سیاست های سازگار خود ادامه خواهد داد و نرخ بهره را نزدیک به صفر باقی خواهد گذاشت که می تواند نرخ بازده واقعی را بیش از پیش به قلمرو منفی سوق دهد.

در چنین شرایطی جذابیت طلا به عنوان یک سرمایه گذاری بدون بهره و همچنین بدون تاثیر پذیری از تورم افزایش خواهد یافت که سرمایه گذاران بسیاری را به این بازار وارد خواهد کرد.

تحلیلگران TD Securities بر این اعتقادند که طلا از سطح 1850 دلار عبور خواهد کرد اما برای این حرکت قدرتمند صعودی نیاز به زمان طولانی تری دارد.

داده های ضعیف اقتصادی مانند آمار مشاغل که در هفته گذشته منتشر شد و نرخ بالای بیکاری در ایالات متحده توان لازم برای رساندن قیمت طلا به بالای 1850 دلار را دارند.

صندوق

اقتصاددانان بانک OCBC نیز در یادداشتی در روز دوشنبه اعلام کردند که انتظار دارند قیمت طلا در آینده ای نزدیک بتواند سطح 1850 دلار را به دست آورد.

آنها در اظهارات خود به شرایط نامساعد بازار کار ایالات متحده اشاره کردند و گفتند که سطح 1800 دلار می تواند حمایت بسیار خوبی برای طلا بوده و در آینده قیمت ان افزایش یابد.

با وجود عدم تمایل صندوق های پوششی به طلا در حال حاضر، آنها سرمایه گذاری های بسیاری را در نقره انجام داده اند و در نتیجه آن نسبت طلا و نقره به پایین ترین سطح خود در دوماه گذشته رسیده است.

تحلیلگران معتقدند در شرایط مشابه نقره توانست است عملکرد بهتری نسبت به طلا از خود نشان دهد که به دلیل شرایط بهبود اقتصادی و افزایش تقاضای صنعتی می باشد.

پیش بینی می شود با افزایش قیمت طلا به بالای 1850 دلار، اطمینان لازم از صعودی بودن قیمت طلا حاصل شده و صندوق های پوششی به بازار این فلز گرانبها نیز وارد خواهند شد.

نقره

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد