اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موفقیت پرواز چهارم و پنجم هلیکوپتر Ingenuity ناسا در مریخ

بالاخره هلیکوپتر Ingenuity ناسا پرواز چهارم و پنجم خود را در سطح مریخ با موفقیت به پایان رساند و حالا ناسا تصمیم گرفته استفاده از این هلیکوپتر را در آینده ای نزدیک وارد فاز عملیاتی کند.

موفقیت پرواز چهارم و پنجم هلیکوپتر Ingenuity ناسا در مریخ


بالاخره هلیکوپتر Ingenuity ناسا پرواز چهارم و پنجم خود را در سطح مریخ با موفقیت به پایان رساند و حالا ناسا تصمیم گرفته استفاده از این هلیکوپتر را در آینده ای نزدیک وارد فاز عملیاتی کند.

در پرواز چهارم که در 30 اوریل انجام شد، این هلیکوپتر 266 متر مسافت رفت و برگشتی را با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 5 متری پرواز کرد. در پرواز پنجم که در تاریخ 7 می انجام شد، این هلیکوپتر در یک پرواز یک طرفه، 129 متر مسافت را در ارتفاع 5 متری پرواز کرد و وقتی به نقطه موردنظر رسید، برای اولین بار ارتفاع پرواز خود را تا 10 متر افزایش داد و عکسی از مریخ از بالا گرفت.

مریخ

با پایان یافتن موفقیت امیز 5 ماموریت ازمایشی هلیکوپتر Ingenuity و به دلیل جلوتر از برنامه بودن چک های سخت افزاری مریخ نورد Perseverance، مهندسان ناسا حالا تصمیم گرفته اند که هلیکوپتر Ingenuity را وارد فاز عملیاتی کنند و از این هلیکوپتر برای کمک به برنامه ریزی ماموریت های این مریخ نورد مثلا برای یافتن مسیر هموارتر یا پیدا کردن سنگ های خاص استفاده کنن. اما در فاز عملیاتی ماموریت های این هلیکوپتر به جای هر چند روز، هر دو سه هفته انجام خواهند شد.

در پرواز سوم نیز ناسا این هلیکوپتر را با ارتفاع یکسانی نسبت به ازمایش قبلی (5 متر) پرواز کرد ولی با سرعتی 4 برابر بیشتر از ازمایش قبلی (2 متر بر ثانیه در مقابل 0.5 متر بر ثانیه در ازمایش قبلی) و برای مسافتی بسیار دورتر به پرواز درآمد. ناسا در این پرواز، Ingenuity را 50 متر به سمت شمال حرکت داد (بیش از نصف طول زمین فوتبال) و این هلیکوپتر 50 متر مسیر را برگشت تا دوباره سر جای خود فرو بیاید.

هلیکوپتر

در نتیجه این هلیکوپتر در این ازمایش 100 متر مسافت (در مقابل 4 متر در پرواز قبلی) را پرواز کرد و برای مدت 80 ثانیه (در مقابل 51.9 ثانیه در ازمایش قبلی) مورد ازمایش قرار گرفت.

پرواز

علاوه بر این، هلیکوپتر Ingenuity مانند ازمایشات قبلی از دوربین سیاه و سفید خود که در زیر آن قرار داده شده است، عکسی از سایه خود در حین حرکت گرفت. اما با استفاده از دوربین رنگی که در پهلوی آن قرار دارد عکس هایی هم شکار کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد