اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

نوشیدنی های قندی خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد

سرطان روده یکی از شایع ترین انواع سرطان در جهان می باشد. دانشمندان کشف کرده اند که مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر می تواند به شکل قابل توجهی خطر این نوع از سرطان را افزایش دهد.

نوشیدنی های قندی خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد


سرطان روده یکی از شایع ترین انواع سرطان در جهان می باشد. دانشمندان کشف کرده اند که مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر می تواند به شکل قابل توجهی خطر این نوع از سرطان را افزایش دهد.

سرطان روده بزرگ در واقع سومین سرطان شایع در ایالات متحده آمریکا بوده و دومین سرطان از لحاظ مرگ و میر به شمار می رود.

طبق گفته ی انجمن سرطان آمریکا از سال 1980 به بعد تعداد افراد جوان مبتلا به این نوع از سرطان به شکل مداوم در حال افزایش بوده و تنها در سال 2020 حدود 18 هزار نفر افراد زیر 50 سال به این بیماری دچار شده اند.

تنها عامل مؤثر در ابتلا به این بیماری ژنتیک نبوده و عوامل محیطی نیز تاثیر زیادی بر روی آن دارند. تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر می تواند یکی از عوامل اصلی ابتلا به این سرطان باشد.

طبق تحقیق منتشر شده در مجله BMJ Gut در تاریخ 6 مه، نوشیدن نوشیدنی های قندی در جوانی و بزرگسالی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در طول دوران زندگی به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

در این مطالعه نشان داده شد، افرادی که روزانه دو وعده 236 میلی لیتری نوشیدنی های قندی می نوشند نسبت به افرادی که تنها یک وعده 236 میلی لیتری از این نوشیدنی مصرف می کردند بیش از دو برابر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

همچنین نوشیدن هر وعده 236 میلی لیتری از نوشیدنی های قندی در روز توسط زنان 13 تا 18 ساله می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 32 درصد افزایش دهد.

نوشابه

همچنین در این مطالعه دانشمندان دریافتند که جایگزین کردن نوشیدنی های قندی با شیر، قهوه و یا نوشیدنی های شیرین شده با شیرین کننده های مصنوعی می تواند از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری کند.

هرچند این به معنای مفید بودن شیرین کننده های مصنوعی نبوده و بهتر است آنها را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنید. برای اطلاع بیشتر درباره مضرات نوشابه های رژیمی می توانید اینجا کلیک کنید.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که نوشیدنی های قندی مانند نوشابه ها، غالب آبمیوه ها، قهوه های فرآوری شده و... را از رژیم غذایی خود حذف کرده و آنها را با نوشیدنی های مفید مانند شیر، شیر بادام، چای و قهوه جایگزین کنید.

سرطان روده بزرگ

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد