اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکورد جدید شرکت SpaceX با پرتاب فالکون 9 برای دهمین بار

شرکت SpaceX باز هم رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند و موشک فالکون 9 این شرکت، برای اولین بار به 10 بار استفاده مجدد رسیده و دیروز دهمین پرتاب خود را انجام داد.

رکورد جدید شرکت SpaceX با پرتاب فالکون 9 برای دهمین بار


شرکت SpaceX باز هم رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند و موشک فالکون 9 این شرکت، برای اولین بار به 10 بار استفاده مجدد رسیده و دیروز دهمین پرتاب خود را انجام داد و برای دهمین بار روی سکوی دریایی این شرکت فرود آمد که موفقیت بزرگی برای این شرکت به شمار می‌رود.

در پرتاب امروز، موشک فالکون 9 باز هم 60 ماهواره استارلینک جدید در مدار قرار داد و تعداد ماهواره های استارلینک پرتاب شده تابحال را به بیش از 1600 عدد رسانده است تا هر چه زودتر پوشش جهانی استارلینک را تکمیل کند. ایلان ماسک؛ مدیرعامل این شرکت، گفته است که استارلینک حالا بیش از 500 هزار ثبت نام کننده دارد.

پرتاب

اولین پرتاب این موشک خاص در اوایل سال 2019 با پرتاب Demo-1 بود که در آن SpaceX کپسول دراگون را به طور ازمایشی به سمت ایستگاه فضایی پرتاب کرد. این شرکت در ماموریت های مختلف از این موشک استفاده کرده و جواب گرفته است، به این صورت که تا به امروز 9 بار از این موشک استفاده مجدد کرده.

استفاده مجدد یکی از مهم ترین نواوری های SpaceX برای کاهش قیمت پرتاب موشک های خود به فضا و در دسترس قرار دادن آنها برای شرکتهای بیشتری است و برای ماموریت این شرکت که چند سیاره ای کردن نسل بشر هست، بسیار حیاتی می‌باشد.

این شرکت اولین استفاده مجدد خود را در سال 2017 انجام داد و در سال 2018 از نسخه جدید موشک فالکون 9 به نام Block 5 رونمایی کرد که برای استفاده مجدد بهینه شده بود. در آن زمان ایلان ماسک گفته بود که با تعمیرات اندکی میتوان از هر موشک Block 5 تا 10 بار استفاده کرد و قبل از بازنشستگی هر موشک، از نظر تئوری امکان پرتاب آن تا 100 بار با تعویض برخی قطعات وجود دارد.

فالکون

حالا این شرکت در کمتر از 3 سال از معرفی نسخه اولیه، به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است و هنوز هم هیچ شرکت و دولتی در جهان چنین قابلیتی ندارد. استفاده مجدد از موشک ها آنقدر برای این شرکت روتین شده که تمام 14 پرتاب انجام شده در سال 2021 تا به امروز همه از موشکی استفاده کردن که قبلا حداقل یک بار پرتاب شده است.

باید گفت که این شرکت هنوز هم قصد ندارد استفاده از این موشک را متوقف کند. به دلیل اینکه SpaceX ظاهرا باز هم قرار است از این موشک در اینده استفاده مجدد کند. به لطف ماهواره های استارلینک این شرکت میتواند ریسک پرتاب مجدد را روی محموله های خود انجام دهد و آنقدر این موشک هارا را پرتاب کند تا به محدودیت فیزیکی پرتاب مجدد آنها برسد. در طرف مقابل با پرتاب ماهواره های استارلینک روی موشک های استفاده شده این شرکت میتواند هزینه پرتاب آن ها را کم و کمتر کند و سرعت پرتاب آن ها را بیشتر از همیشه کند. مزیتی که تا به امروز هیچ شرکتی در این سطح در اختیار ندارد و این مزیت شرکت ایپیس ایکس را جلو تر از سایر رقبای خود قرار خواهد داد.

موشک

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد