اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا هسته زردآلو داروی طبیعی سرطان است؟

بسیاری از افراد از گذشته تا به امروز هقته زردآلو را یک داروی طبیعی برای درمان سرطان می شناخته اند. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

آیا هسته زردآلو داروی طبیعی سرطان است؟


بسیاری از افراد از گذشته تا به امروز هقته زردآلو را یک داروی طبیعی برای درمان سرطان می شناخته اند. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

برای اولین بار دکتر ارنست تی کربس در دهه 1920 میلادی ادعا کرد که از طریق هسته زردآلو درمانی برای سرطان یافته است اما در تحقیقات نشان داده شد که این دارو سمی بوده و نمی توان از آن برای همه افراد استفاده کرد.

فرزند وی نیز سال های بعد در دهه 1950 میلادی دارویی بر پایه هسته زردآلو تولید کرد که سم آن زدوده شده بود و مدعی بود که می تواند سرطان را درمان کند. اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

ابتدا اجازه دهید درباره خواص مغز هسته زردآلو صحبت کنیم. هسته زردآلو شباهت بسیار زیادی به بادام داشته و 45 تا 50 درصد از آن را روغن تشکیل می دهد. همچنین 25 درصد پروتئین، 8 درصد کربوهیدرات و 5 درصد فیبر دیگر تشکیل دهنده های این دانه می باشند.

زردآلو

چربی موجود در هسته زردآلو از نوع چربی های سالم امگا 3 بوده و برای بدن فواید زیادی دارد. اسید های چرب امگا 3 در کاهش وزن نقش داشته و می توانند با بیماری های قلبی مبارزه کنند.

در مغز هسته زردآلو ماده ای به نام آمیگدالین وجود دارد که آن را ویتامین B-17 نیز می نامند. بسیاری در گذشته از جمله دکتر کربس ادعا کردند که این ماده اثرات ضد سرطانی دارد.

آمیگدالین پس از ورود به بدن تبدیل به سم معروف سیانید (سیانور) شده و طبق ادعای مدافعین آن برای درمان سرطان باعث کشته شدن سلول های سرطانی می شود.

تا به امروز هیچ تحقیق علمی ای وجود ندارد که بتواند از این موضوع پشتیبانی کند. در واقع خوردن این ماده می تواند مشکلات سلامتی زیادی نیز برای بدن شما به وجود اورد.

هسته زردآلو

آژانس دارو و غذای ایالات متحده که در گذشته تجویز این دارو (لائتریل که بر پایه آمیگدالین ساخته می شود) توسط پزشک را مجاز می دانست امروزه آنرا به طور کلی ممنوع کرده است.

یک تحقیق منتشر شده در سال 2015 نشان داد که مصرف داروی لائتریل به مسمومیت ناشی از سیانید می انجامد که عوارض آن به شکل قابل توجهی شدید تر از مزایای آن است.

به طور قریب به اتفاق تمامی مطالعاتی که درباره این دارو انجام شده نشان دادند که ارتباط مشخصی بین این دارو و رشد سلول های سرطانی وجود ندارد.

به طور خلاصه دانه های هسته زردآلو دارای خواص فوق العاده ای هستند که می توانند به بهبود سلامت مغز و قلب کمک کنند اما تاثیر شناخته شده ای برای سرطان ندارند.

میوه

همچنین در صورت مصرف زیاد هسته زردآلو ممکن است دچار علائم ناشی از مسمومیت با سیانید مانند تهوع، سرگیجه، ضعف، بی قراری و افزایش ضربان قلب و تنفس شوید.

دوز های بالای آمیگدالین می تواند آسیب های جدی برای قلب و مغز و اعصاب را به دنبال داشته باشد و حتی منجر به مرگ شود.

اگر دچار بیماری های سرطانی هستید حتما پیش از شروع یک داروی جدید، تصمیمتان را با پزشک خود درمیان بگذارید. همچنین اگر می خواهید یک رژیم غذایی خوب و کمک کننده به درمان سرطان را رعایت کنید می توانید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد