اونس طلا2417.84
مظنه14,506,000
18 گرم3,348,700
ارزش سکه32,682,018
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم23,000,000
ربع14,900,000

برای داشتن کبد سالم زیاد آب بنوشید

یکی از مشکلات سلامتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند کبد چرب است. تحقیقات نشان می دهد که نوشدن زیاد آب می تواند خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد.

برای داشتن کبد سالم زیاد آب بنوشید


یکی از مشکلات سلامتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند کبد چرب است. تحقیقات نشان می دهد که نوشدن زیاد آب می تواند خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد.

نوشیدن آب فواید بسیار زیادی دارد. از جمله این فواید می توان به کاهش وزن بدن، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش خطر ابتلا به بیماری سنگ کلیه اشاره کرد.

آب بدن را می توان با نوشیدنی های متونعی تامین کرد که از جمله آنها نوشیدنی های ورزشی، آب های طعم دار و یا حتی آبمیوه ها می باشد اما محققان نشان داده اند که خوردن آب ساده می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داد که نوشیدن آب ساده می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی به شکل ملموسی کاهش دهد.

کبد چرب غیر الکلی بر خلاف کبد چرب الکلی بر اثر نوشیدن مشروبات الکلی به وجود نیامده و عموما منشا آن به سبک زندگی و عادات غذایی فرد بازمی گردد.

با وجود آنکه سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی نامناسب از عمده دلایل ابتلا به کبد چرب غیر الکلی به شمار می رود اما دانشمندان هنوز به طور دقیق دلیل ابتلا به این بیماری را نمی دانند.

بسیاری از متخصصات کبد چرب را یک بیماری خاموش تلقی می کنند چرا که هیچ علائمی از خود بروز نداده و می تواند مشکلات عمده ای را ایجاد کند.

در شرایط وخیم بیماری کبد چرب می تواند باعث ایجاد ذخم در کبد شده و علائمی مانند خستگی، از دست دادن اشتها و درد شکم در شما به وجود آورد.

کبد چرب

در مطالعه ای که از ان نام بردیم 16 هزار بزرگسال شرکت کردند که 20 درصد از آنها به کبد چرب مبتلا بودند. در این مطالعه دانشمندان دریافتند مردانی که روزانه 4 تا 7 لیوان آب می خورند نسبت به کسانی که که کمتر از این میزان آب مصرف می کنند خطر ابتلا به کبد چرب پایین تری دارند.

همچنین در این مطالعه نشان داده شد مردانی که روزانه بیش از 7 لیوان اب می نوشند به شکل قابل توجهی احتمال ابتلای آنها به کبد چرب کاهش می یابد.

برخلاف مردان، در زنان ارتباط چندانی میان نوشیدن بیشتر آب و کاهش خطر ابتلای آنها به کبد چرب مشاهده نشد که طبق گفته متخصصان می تواند به دلیل سطح بالای هورمن استروژن موجود در بدن آنها باشد.

البته برای اثبات ارتباط نوشیدن آب و بیماری کبد چرب به تحقیقات بیشتری نیاز است اما با این وجود این مطالعه توانست یک نقطه روشن در این باره ایجاد کند.

نوشیدن اب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد