اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین گیاهان آپارتمانی که می توانند هوای خانه شما را تصفیه کنند

گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی خاصی که به خانه می دهند می توانند باعث تصفیه هوای داخل خانه و بهبود کیفیت آن شوند که برای سلامتی شما بسیار مفید است.

بهترین گیاهان آپارتمانی که می توانند هوای خانه شما را تصفیه کنند


گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی خاصی که به خانه می دهند می توانند باعث تصفیه هوای داخل خانه و بهبود کیفیت آن شوند که برای سلامتی شما بسیار مفید است.

شما می توانید گیاهان آپارتمانی را برای محل کار یا خانه خود تهیه کرده و با نگهداری از آنها علاوه بر زیبا تر کردن خانه خود، از هوای با کیفیتی که تولید می کنند نیز استفاده کنید.

در ادامه ما به شما ده مورد از گیاهانی که به بهترین شکل هوا را تصفیه می کنند را به شما معرفی خواهیم کرد. برای اطلاع از گیاهان مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی اینجا کلیک کنید.

1. گیاه گندمی (گل گندمی)

رشد و نگهداری این گیاه بسیار ساده بوده و همچنین یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا می باشد. این گیاه می تواند تنها صرف دو روز 90 درصد از آلودگی های هوای خانه مانند مونواکسید کربن، فرمالدئید و بنزن را از بین ببرد.

گیاه گندمی همچنین توانایی خارق العاده ای در از بین بردن کپک ها و دیگر عوامل حساسیت زا دارد که برای افرادی که آلرژی دارند گزینه بسیار مناسبی است.

2. پاپیتال (پیچک معمولی)

پاپیتال یکی از گیاهانی است که نگهداری از آن آسان بوده و می تواند برای خانه یا محل کار استفاده شود. این گیاه به عنوان مؤثر ترین راه برای از بین بردن بنزن و فرمالدئید شناخته شده و همچنین می تواند هوا را از کپک های معلق نیز تصفیه کند که آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای صاحبان حیوانات خانگی می کند.

3. سرخس برگ شمشیری

این گیاه به عنوان یکی از زیبا ترین گیاهان خانگی به شمار رفته و هوای خانه را مرطوب می کند که اگر پوست خشکی دارید آن را برای شما فوق العاده می سازد.

این گیاه نیز مانند گیاه گندمی و پاپیتال، فرمالدئید که یک ماده شیمیایی سمی برای اعصاب است را جذب کرده و آن را از بین می برد.

4. گل چمچمه ای

این گیاه که از زیبایی فوق العاده زیادی برخوردار است در نور غیر مستقیم و زیاد بهترین رشد را از خود نشان می دهد. تحقیقات نشان داده است که گل چمچمه ای بالا ترین تعداد سموم مانند بنزن، آمونیاک، فرمالدئید و کلرواتیلن را جذب کرده و هوای فوق العاده با کیفیتی را به شما هدیه می دهد.

5. آگلونما

آگلونما یکی از پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی است که جذب سمومی مانند بنزن، فرمالدئید و مونواکسید کربن فوق العاده عمل می کند. همچنین با زیبایی زیاد خود می تواند محل کار یا خانه شما را به مکان دلنشین تری تبدیل کند.

6. پوتوس

پوتوس یکی از گیاهانی است که کمترین نیاز به نور خورشید را داشته و حتی در تاریکی نیز می تواند سبز بماند. این گیاه می تواند به خوبی بنزن، فرمالدئید و بسیاری دیگر از مواد سمی موجود در هوا را از بین ببرد. شما حتی می توانید این گیاه را در گاراژ خود قرار دهید تا مواد سمی تولید شده توسط خودروتان را از بین ببرد.

7. بامبو

بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن بسیار ساده می باشد. این گیاه علاوه بر زیبایی خود می تواند در از بین بردن مواد سمی مانند بنزن، فرمالدئید، اکسید نیتروژن و تری کلرواتیلن بسیار عالی عمل کند.

8. فیکوس

این گیاه آپارتمانی برگ های بزرگ و پهنی داشته و منشا آن به کشور هندوستان بازمی گردد. این گیاه در جذب فرمالدئید عالی عمل کرده و همچنین می تواند سموم دیگری مانند مونواکسید کربن و تری کلرواتیلن را نیز جذب کند.

9. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از مفید ترین گیاهان آپارتمانی است. ژل به دست آمده از این گیاه می تواند در بهبود زخم، سوختگی و جای گزش حشرات بسیار مفید باشد. آلوئه ورا همچنین در تصفیه سموم هوا مانند فرمالدئید نیز بسیار عالی است.

10. فیلودندرون

فیلودندرون یکی از گیاهان بسیار زیبا و همچنین مؤثر در تصفیه هوا است که نسبت به خشکی مقاوم بوده و نگهداری از ان آسان می باشد. باید توجه داشته باشید که برگ این گیاه سمی بوده و اگر کودک دارید حتما آن را دور از دسترس قرار دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد