اونس طلا2341.23
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

چگونه بفهمیم به یک خوراکی آلرژی داریم و یا دچار عدم تحمل هستیم؟

همه ما با آلرژی های غذایی آشنا هستیم ومی دانیم که عدم تحمل لاکتوز در شیر چیست اما فرق این دو بیماری در چیست؟

چگونه بفهمیم به یک خوراکی آلرژی داریم و یا دچار عدم تحمل هستیم؟


همه ما با آلرژی های غذایی آشنا هستیم ومی دانیم که عدم تحمل لاکتوز در شیر چیست اما فرق این دو بیماری در چیست؟

این روزها آلرژی و عدم تحمل غذایی یکی از موضوعات داغ در بیماری ها است اما این اصطلاحات اغلب به اشتباه استفاده می شوند و می توانند افراد را به دنبال رژیم های محدود کننده غیر ضروری سوق دهند.

حساسیت غذایی
هنگامی که سیستم ایمنی بدن افراد آنتی بادی علیه غذا تولید می کند، واکنش آلرژیک واقعی نسبت به غذا به وجود می آید. وقتی شخصی حساسیت غذایی دارد، واکنش او در برابر آن غذا می تواند از بثورات تا یک شوک آنافیلاکتیک تهدید کننده زندگی باشد.

سبزیجات

نوعی آلرژی که کمتر شناخته شده است سندرم آلرژی دهان است. هنگامی که کسی OAS دارد ممکن است هنگام خوردن برخی میوه ها یا سبزیجات خام خارش یا تورم در دهان خود احساس کند اما معمولاً پخته شده ی همان غذا را می تواند بخورد. OAS معمولاً تهدید کننده زندگی نیست.

عدم تحمل غذایی و حساسیت
اصطلاحات عدم تحمل غذایی و حساسیت غذایی ، گاهی اوقات به طور نادرست به جای یکدیگر استفاده می شود. در حالی که هیچ تعریف استانداردی برای حساسیت غذایی وجود ندارد و عدم تحمل غذایی شامل سیستم ایمنی بدن نمی شود و معمولاً سیستم هضم را درگیر می کند. عدم تحمل غذایی زمانی اتفاق می افتد که افراد در هضم برخی غذاها، مواد افزودنی یا مواد شیمیایی طبیعی به مشکل برمی خورند.

لاکتوز

وقتی این اتفاق می افتد ، مردم اغلب نفخ، شکم درد و اسهال را تجربه می کنند. احتمالاً مشهورترین عدم تحمل عدم تحمل لاکتوز است که در صورتی اتفاق می افتد که فرد آنزیم هضم لاکتاز را برای هضم لاکتوز در محصولات لبنی تولید نکند. به عنوان مثال کسی که دچار عدم تحمل لاکتوز است ممکن است پنیر یا قسمت کوچکی از ماست یا شیر را تحمل کند اما اگر یک وعده معمولی شیر یا بستنی را مصرف کند ممکن است نفخ و اسهال را تجربه کند.

بسیاری از شرکت ها آزمایشات اثبات نشده ای را ارائه می کنند که موردهای زیادی از حساسیت ها، عدم تحمل ها و حساسیت های غذایی مختلف را تشخیص می دهند. آن ها بر اساس این آزمایشات رژیم های غذایی مختلفی را ارائه می دهند و شما را مجبور به پیروی از لیست های طولانی غذایی برای جلوگیری از این بیماری می کنند.

غذا

اگر مشکوک به داشتن حساسیت غذایی یا عدم تحمل هستید مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. آلرژی های غذایی می توانند زندگی شما را تهدید کنند و برخی علائم گوارشی نیز می توانند نشانه هایی از بیماری های جدی مانند بیماری کرون، بیماری سلیاک یا سرطان باشند.

دریافت یک تشخیص دقیق از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند مراقبت های لازم را به دست آورید و پس از تشخیص با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا به شما کمک کند یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد