اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه می توانیم خواب راحت تری داشته باشیم؟

خوابیدن یکی از مهم ترین عناصر تضمین کننده سلامتی شما است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

چگونه می توانیم خواب راحت تری داشته باشیم؟


خوابیدن یکی از مهم ترین عناصر تضمین کننده سلامتی شما است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

دنیایی را تصور کنید که در آن یک قرص جادویی وجود دارد که به شما انرژی بیشتری می دهد، به فشار خون شما کمک می کند و باعث بهبود انرژی و احساس کلی شما در طول روز می شود. همچنین برای این قرص هیچ عارضه جانبی وجود ندارد و رایگان است.

شما می دانید که چنین قرصی وجود ندارد اما خبر خوب برای شما این است که خواب کافی و رعایت بهداشت خواب تمامی اثرات بالا را بر روی بدن شما خواهد گذاشت.

همه افراد در مورد خواب خوب با یک سری موانع روبرو می شوند. مشکلات ناشی از شغل، کودکان و حتی زندگی اجتماعی ما می تواند بر کیفیت خواب ما تأثیر بگذارد. بسیاری از عادت هایی که برای گذراندن روز داریم می توانند باعث ایجاد یک خواب ناآرام در شب برای ما شوند.

کودک

چرخه خواب شبانه افراد معمولا نامنظم و بی کیفیت است و موجب خواب آلودگی در روز و سپس تمایل به مصرف میان وعده های شیرین، چرت های روزانه و مصرف کافئین در روز می شود که برای برگرداندن انرژی از دست رفته به کار می روند.

در کوتاه مدت این چرخه موجب خستگی و فرسودگی می شود اما در طولانی مدت مشکل را بدتر می کند. با تشدید این مسئله استرس ها و چالش هایی که با آن رو به رو هستیم به راحتی می توانند ما را در چند ساعت از کار بیندازند و خسته کنند.

خستگی

اگر نتوانیم هر شب هفت تا نه ساعت توصیه شده را بخوابیم باید از کیفیت و بهبود ساعات خواب خود اطمینان حاصل کنیم. یکی از این راه ها توجه و رعایت بهداشت خواب است به این معنی که خود را در بهترین وضعیت برای خواب راحت قرار دهید و به این ترتیب بهره وری و شادابی و انرژی شما در طول روز بعد افزایش پیدا می کند.

کارهایی که افراد در طول روز انجام می دهند دقیقا از لحظه برخاستن تا لحظه برخورد سر به بالش می تواند آن ها را برای یک خواب شبانه موفق آماده کند یا یک شب وحشتناک برای آن ها تدارک ببیند.

خواب

چه چیزی را باید برای خواب آرام در اولویت قرار دهید؟

بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص

انجام 20 دقیقه فعالیت بدنی در صبح یا اوایل بعد از ظهر

عدم استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب

اما چه چیزی می تواند مانع خواب شود؟ معمولا نوشیدن کافئین 12 ساعت پیش از زمان خواب، داشتن یک محیط خواب نامناسب (مانند دمای نامطلوب، نور و تهویه) و چرت زدن در طول روز از عواملی هستند که می توانند کیفیت خواب شما را کاهش دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد