اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوارض جانبی سرکه سیب که می تواند به شما آسیب وارد کند

سرکه سیب به عنوان یکی از مواد غذای بسیار مفید به شمار می رود که خواص بسیار زیادی دارد اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند همراه با عوارض جانبی بوده که به بدن شما آسیب وارد می کند.

عوارض جانبی سرکه سیب که می تواند به شما آسیب وارد کند


سرکه سیب به عنوان یکی از مواد غذای بسیار مفید به شمار می رود که خواص بسیار زیادی دارد اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند همراه با عوارض جانبی بوده که به بدن شما آسیب وارد می کند.

سرکه سیب از ترکیب سیب و مخمر به دست آمده که حالتی اسیدی دارد. این سرکه حاوی چندین نوع از اسید ها به ویژه اسید استیک، برخی از انواع ویتامین ها و آب است.

مطالعات نشان داده است که مصرف سرکه سیب می تواند به کاهش قند خون، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش وزن، چربی سوزی و بهبود سطح کلسترول کمک کند.

اما مصرف بیش از حد سرکه سیب می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سرکه سیب

1. تاخیر در تخلیه غذا از معده: سرکه سیب می تواند باعث شود تا خروج غذا از معده و وارد شدن آن به روده دچار تاخیر شده و علائم بیماری گاستروپازی را بدتر کند. این بیماری بر روی بیماران دیابتی تاثیر بیشتری داشته و از همین جهت آنها باید در خوردن سرکه سیب دقت بیشتری به عمل آورند.

2. مشکلات گوارشی: سرکه سیب باعث کاهش اشتها می شود اما در کنار آن می تواند تهوع ایجاد کند. به خصوص در شرایطی که سرکه سیب به عنوان یک نوشیدنی بد مزه مصرف شود این حالت می تواند تشدید شود.

3. از دست دادن استخوان ها: اگر میزان زیادی سرکه سیب را به طور متوالی بنوشید ممکن است با کاهش سطح پتاسیم خون شما دچار مشکلات مربوط به از دست دادن استخوان ها شوید.

4. فرسایش مینای دندان: غذا ها نوسیدنی های اسیدی مانند سرکه سیب می توانند به مینای دندان ها آسیب وارد کنند. مطالعات نشان می دهند که میزان اسید موجود در سرکه سیب می تواند مشکلاتی را برای دندان ها به ویژه مینای دندان ایجاد کند.

دندان

5. سوزش گلو: اسید استیک موجود در سرکه سیب یکی از متداول ترین مایعاتی است که باعث سوزش گلو می شود. هرچند موردی گزارش نشده است که افراد با خوردن سرکه سیب دچار این مشکل شوند اما مواردی از مصرف کنندگان قرص سرکه سیب این مشکل را گزارش کرده اند.

6. سوختگی پوست: سرکه سیب به دلیل ماهیت اسیدی که دارد در صورت ریخته شدن بر روی پوست می تواند باعث سوختگی شود. این موارد در کودکان می تواند بسیار شدید تر باشد.

7. تداخلات دارویی: مصرف برخی از دارو ها مانند انسولین، دیگوکسین و برخی از انواع دارو های ادرار آور به همراه سرکه سیب باعث کاهش شدید پتاسیم خون شده و حتما باید پیش از مصرف سرکه سیب به همراه انها با پزشک خود مشورت کنید.

برای جلوگیری از بروز این موارد بهتر است میزان مصرف سرکه سیب خود را محدود کرده و برای مراقبت از دندان ها بهترین کار نوشیدن سرکه سیب با نی است. همچنین می تواند پس از مصرف آن دهان خود را با آب بشویید.

تداخل دارویی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد