اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا در آغاز مسیر افزایشی خود قرار گرفت

در هفته گذشته قیمت طلا پس از روز ها انتظار توانست به سطوح جدیدی دست پیدا کرده و شاهد افزایش چشمگیری باشد. کارشناسان معتقدند طلا همچنان می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

طلا در آغاز مسیر افزایشی خود قرار گرفت


در هفته گذشته قیمت طلا پس از روز ها انتظار توانست به سطوح جدیدی دست پیدا کرده و شاهد افزایش چشمگیری باشد. کارشناسان معتقدند طلا همچنان می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

طی هفته های گذشته طلا توانایی زیادی برای افزایش قیمت ها داشت اما با این وجود حرکت چندانی را از خود نشان نمی داد اما در روز های پایانی هفته گذشته توانست تا 1830 دلار رشد کند.

با وجود این که مهم ترین دلیل افزایشی شدن قیمت طلا در روز پنجشنبه و جمعه انتشار داده های ضعیف مربوط به مشاغل ایالات متحده بود اما همچنان بازار با مشکل جدی تورم رو به رو است که می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

همراه با افزایش تورم مصرف کنندگان و سرمایه گذاران به مشکل بزرگی برخورد خواهند کرد که می تواند تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا را افزایش دهد.

قیمت طلا

آغاز تورم را از هم اکنون در بازار کالاهایی مانند مس و چوب می توان دید. قیمت مس در هفته های اخیر هر روز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است و بانک آمریکا پیش بینی می کند قیمت ان تا 13 هزار دلار نیز افزایش یابد.

بازار های جهانی در حال حاضر با افزایش تقاضا و در عین حال کمبود شدید مس رو به رو هستند و طبق پیش بینی های بانک آمریکا کمبود مس طی سال آینده دو برابر خواهد شد.

همزمان با رشد چشمگیر اقتصاد ایالات متحده، تورم نیز افزایش می یابد که در نتیجه آن بانک مرکزی این کشور (فدرال رزرو) تحت فشار زیادی برای تغییر در سیاست های مالی خود قرار می گیرد.

طلا و نقره

طی روز های گذشته جنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده در سخنانی گفت که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی لازم است تا نرخ بهره افزایش پیدا کند.

در آمار مشاغلی که هفته گذشته ایجاد شد داده ها نشان دهنده ایجاد 266 هزار شغل بودند در حالی بسیاری پیش بینی می کردند یک تا دو میلیون شغل ایجاد شود.

همچنین افزایش تورم و باقی ماندن نرخ بهره نزدیک به صفر باعث می شود تا نرخ بهره واقعی نیز برای مدتی طولانی منفی باقی مانده و شرایط بسیار خوبی برای طلا و نقره ایجاد کند.

با وجود صعود قیمت طلا به بالای 1800 دلار و همچنین شرایط گفته شده در بالا تحلیلگران معتقدند طلا برای صعودی شدن لازم است تا بالا تر از متحرک 200 روزه خود یعنی سطح 1850 دلار قرار بگیرد.

طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد