اونس طلا2394.45
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)40,900,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

حراج صندلی برای مسافرت فضایی در ماه جولای توسط شرکت Blue Origin

شرکت Blue Origin؛ شرکت فضایی جف بزوس؛ بالاخره بعد از آزمایش های فراوان اعلام کرده که قرار است پرتاب سرنشین دار خود را روی موشک New Shepard در ماه جولای انجام دهد.

حراج صندلی برای مسافرت فضایی در ماه جولای توسط شرکت Blue Origin


شرکت Blue Origin؛ شرکت فضایی جف بزوس؛ بالاخره بعد از آزمایش های فراوان اعلام کرده که قرار است پرتاب سرنشین دار خود را روی موشک New Shepard در ماه جولای انجام دهد.

در این مسافرت فضایی که مسافرت زیرمداری هم گفته می‌شود، موشک New Shepard کپسول حاوی مسافران را تا ارتفاعی حدود 76 کیلومتر پرتاب می کند و این کپسول برای لحظاتی از ارتفاع 100 کیلومتری از زمین (که حد فاصل فضا و جو زمین هست و به خط کارمان مشهور می‌باشد) بالاتر رفته و بعد از اون دوباره به زمین بازخواهد گشت.

موشک

در این مسافرت که حدود 10 دقیقه طول خواهد کشید، مسافران برای چند دقیقه حالت بی وزنی را تجربه خواهند کرد که کل هدف این مسافرت تجربه کردن این حالت می باشد. بعد از تجربه کردن این حالت، کپسول به زمین برمیگردد با استفاده از چترهایی سرعت خود را کم کرده و به زمین خواهد نشست.

این شرکت در حال حاضر قرار است فقط یک صندلی را برای این مسافرت فضایی در اختیار عموم قرار دهد و هنوز قیمتی برای آن مشخص نکرده است. بلکه این شرکت، صندلی موردنظر را به حراج گذاشته که در 3 مرحله انجام می‌شود. مرحله اول حراجی هست که به صورت ناشناس انجام میشود که از دیروز شروع شده و کسانی که علاقه دارند در این سفر باشند، باید حداقل پیشنهاد 50 هزار دلاری دهند. بعد از آن در تاریخ 19 می، بالاترین رقم پیشنهاد شده عمومی می‌شود و باید علاقه مندان رقمی بالاتر از آن را پیشنهاد بدهند. در نهایت در تاریخ 12 ژوئن یک حراجی به صورت انلاین و زنده برگزار می‌شود و برنده نهایی در آن مشخص می‌شود. بلو اوریجین گفته عایدی حاصل از این حراجی توسط بنیاد خیریه این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پرتاب

مسافران برای این سفر باید حداقل 18 سال داشته باشند، وزن آن ها بین 50 تا 101 کیلوگرم، قد آن ها بین 152 تا 193 سانتی متر باشد و بدن آنها بتواند شتاب 3G (سه برابر بالاتر از شتاب گرانش زمین) را برای چند دقیقه و شتاب 5.5G رو برای چند ثانیه تحمل کند.

موشک New Shepard تا به این لحظه 15 بار ازمایش شده ولی در تاریخ 20 جولای که پرتاب موردنظر انجام می‌شود، اولین بار خواهد بود که این موشک پرتاب سرنشین دار انجام خواهد داد. کپسول بلو اوریجین ظرفیت 6 سرنشین را دارد ولی هنوز مشخص نیست که قرار است چه کسانی و به چه نحوی به 5 صندلی دیگر دست خواهند یافت.

این مسافرت فضایی با مسافرتی که SpaceX قصد دارد در ماموریت Inspiration4 انجام دهد کاملا متفاوت هست. در مسافرت Blue Origin کل سفر 10 دقیقه خواهد بود که زیر ارتفاع 100 کیلومتری انجام میگیرد ولی مسافرت SpaceX در فضا و در مدارهای پایینی زمین که ارتفاع بالاتری از 100 کیلومتر دارند انجام میشود و در آن مسافران چندین روز در فضا خواهند بود و در تمام مدت حالت بی وزنی را تجربه خواهند کرد.

اسپیس ایکس

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد