اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 غذایی که خوردن آن ها سلامت قلب شما را تامین می کند

تغذیه مناسب کلید رسیدن به سلامتی جسم و حتی روح است. موادغذایی که شما روزانه در حال مصرف آن ها هستید می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن و قلب شما را تامین کنند.

4 غذایی که خوردن آن ها سلامت قلب شما را تامین می کند


تغذیه مناسب کلید رسیدن به سلامتی جسم و حتی روح است. موادغذایی که شما روزانه در حال مصرف آن ها هستید می توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن و قلب شما را تامین کنند.

همانطور که گفته شد تغذیه مناسب کلید جلوگیری از بیماری های قلبی نیز است. برای خوردن غذای غنی از مواد مغذی سالم برای قلب غذا را به شکل طبیعی خود مانند میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل انتخاب کنید. شاید انتخاب یک غذای سالم آرزوی شما را برای خوردن یک غذای خوشمزه برآورده نکند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که 3 فایده اضافه شده برای شما دارد: برای قلب شما مفید است همچنین برای مغز شما و وزن ایده آل شما نیز مفید است.

در ادامه این 4 ماده غذایی سلامت قلب شما را تا پایان عمر حفظ خواهند کرد.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ساردین سرشار از چربی های امگا 3 سالم برای قلب هستند. تحقیقات نشان داده است که خوردن ماهی های چرب حداقل یک بار در هفته با 44 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در گروهی از افراد مسن مرتبط است. انجمن قلب آمریکا به بزرگسالان توصیه می کند حداقل دو بار در هفته ماهی های چرب بخورند.

ماهی

آجیل

آجیل سرشار از چربی های مفید برای قلب، منیزیم و سایر مواد مغذی است. به خصوص گردو غنی از چربی های امگا 3 است که می تواند به جلوگیری از تصلب شرایین و کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند تا خطر حملات قلبی و مغزی را کاهش دهد.

آجیل

غلات کامل

غلات کامل دارای فیبر و مواد مغذی ضروری برای قلب شما هستند. تحقیقات نشان می دهد که غلات سبوس دار ممکن است سطح تری گلیسیرید را کاهش داده و تجمع پلاک های شریانی را کند کنند و در نتیجه از خطر انسداد عروق جلوگیری کند.

غلات

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات منبع عالی از فیبر محلول هستند. فیبرهای محلول مانند اسفنج عمل می کنند و کلسترول را در خود نگه می دارند و در دفع کلسترول به شما کمک می کند تا کلسترول شما کاهش یابد. میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از فولات و پتاسیم هستند آن ها یک مواد مغذی مهم برای سلامت قلب هستند.

میوه

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد