اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راحت ترین مواد غذایی که می توانید در خانه پرورش دهید

بسیاری از افراد علاقه مندند تا برخی از سبزیجات و حتی میوه ها را درون خانه خود پرورش داده تا بتوانند آنها را به شکل طبیعی و تازه مسرف کنند.

راحت ترین مواد غذایی که می توانید در خانه پرورش دهید


بسیاری از افراد علاقه مندند تا برخی از سبزیجات و حتی میوه ها را درون خانه خود پرورش داده تا بتوانند آنها را به شکل طبیعی و تازه مسرف کنند.

اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید لازم است بدانید برای پرورش بسیاری از گیاهان نیازی به فضای زیاد و یا گلخانه های پیشرفته ندارید. ما در ادامه برخی از گیاهان که پرورشان ساده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ریحان: این گیاه را می توان به سادگی حتی در خانه های آپارتمانی و در یک گلدان پرورش داد. ریحان را می توانید به صورت خام مصرف کرده و یا با آن انواع سس های خوشمزه را تهیه کنید.

ریحان

2. پیازچه کوهی: این نوع از پیازچه یکی دیگر از سبزیجاتی است که می توانید به راحتی آن را درون یک گلدون پرورش داده و از محصول آن در غذا های مختلفی استفاده کنید.

پیازچه کوهی

3. گوجه فرنگی: برای کاشت یک گ.جه فرنگی بهترین راه استفاده از یک گلدان آویز یا قرار دادن یک پایه زیر گلدان است تا بوته آن بتواند رها شود.

گوجه فرنگی

4. تربچه: جوانه زدن بذر تربچه تنها 5 تا 7 روز طول می کشد. توجه داشته باشید که این گیاه برای رشد نیازمند هوای خنک و همچنین نور زیاد است.

تربچه

5. فلفل قرمز: اگر در خانه خود باغچه یا محیط کوچکی برای کشت دارید فلفل یکی از بهترین گزینه هاست. پرورش این گیاه بسیار ساده بوده و زیبایی زیادی نیز به باغچه شما می دهد.

فلفل قرمز

6. کلم پیچ: این گیاه سرشار از مواد غذایی بوده و تنها در دوماه پس از کاشت محصول می دهد. هم چنین این گیاه در برابر هوای زمستان نیز مقاوم می باشد که آن را تبدیل به یک گزینه مناسب می کند.

کلم پیچ

7. پیازچه: یکی از ساده ترین گیاهانی که می توان در خانه پرورش داد پیازچه می باشد. این گیاه به سرعت رشد کرده و تنها لازم است گلدانی که در آن پیازچه کاشته اید را پشت پنجره قرار دهید.

پیازچه

8. لیمو: درخت لیمو را می توان به راحتی در یک باغچه کوچک و یا گلدان خیلی بزرگ کاشت. این درختان با انواع خاک سازگار بوده و از میوه آنها نیز در انواع غذا ها استفاده می شود.

لیمو

9. سیب زمینی: یکی از پرکاربرد ترین مواد غذایی موجود در آشپزخانه سیب زمینی است. سیب زمینی ها را می توان در حیاط، بالکن و حتی باغچه های خیابان کاشت. آنها تنها پس از دو یا سه هفته کاشته شدن شروع به رشد می کنند.

سیب زمینی

10. کاهو: کاهو ماده اصلی بسیاری از سالاد ها است و خواص فوق العاده ای دارد. این گیاه را می توان به راحتی در جعبه پرورش داد. آنها بهترین رشد خود را در فصل بهار و پاییز دارند و تنها پس از یک الی دو هفته کاشته شدن بذرشان جوانه می زنند.

کاهو

11. دیگر مواد غذایی که پرورش آنها آسان بوده و می توان انها را به راحتی در باغچه، گلدان و یا حتی در بالکن خانه کاشت عبارت اند از کدو سبز، لوبیا، خیار، اسفناج، جعفری، آویشن و گشنیز

گشنیز

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد