اونس طلا2207.49
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

8 انتخاب مناسب و سالم برای جایگزین کردن مواد غذایی بی ارزش

انتخاب موادغذایی تاثیر بسزایی در سلامت شما خواهند داشت در نتیجه انتخاب یک ماده غذایی سیر کننده و در عین حال سرشار از مواد مغذی انتخاب بهتری برای داشتن یک بدن سالم است.

8 انتخاب مناسب و سالم برای جایگزین کردن مواد غذایی بی ارزش


انتخاب موادغذایی تاثیر بسزایی در سلامت شما خواهند داشت در نتیجه انتخاب یک ماده غذایی سیر کننده و در عین حال سرشار از مواد مغذی انتخاب بهتری برای داشتن یک بدن سالم است.

وقتی صحبت از غذا می شود انرژی به معنای کالری است. ممکن است اصطلاح کالری خالی را شنیده باشید. به این معنی که یک غذا کالری تأمین می کند اما مواد مغذی بسیار کمی دارد. غذاهای مقوی غنی از مواد مغذی مختلف هستند اما کالری نسبتاً کمی دارند.
اما مواد مغذی چیست؟ شش ماده مغذی ضروری برای بدن ما وجود دارد: کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب.

این عناصر غذایی به دو دسته مختلف تقسیم می شوند: درشت مغذی ها و ریز مغذی ها. پروتئین، کربوهیدرات و چربی از عناصر مغذی درشت هستند. بدن ما به مقدار زیاد به عناصر مغذی بزرگ احتیاج دارد و انرژی بدن ما را تأمین می کند.

ویتامین

ریز مغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن ما برای عملکرد طبیعی به مقدار کمتری به آن ها نیاز دارد. ویتامین ها برای تولید انرژی، عملکرد ایمنی، لخته شدن خون و سایر عملکردها لازم هستند. درعین حال مواد معدنی نقش مهمی در رشد، سلامت استخوان، تعادل مایعات و چندین فرایند دیگر دارند.

غذاهای سرشار از مواد مغذی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم هستند. غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، ماهی، گوشت بدون چربی، لوبیا، آجیل و دانه ها همه نمونه های خوبی از غذاهای غنی از مواد مغذی هستند. با انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی بدون مصرف کالری بیش از حد، مواد مغذی مفید مورد نیاز بدن را دریافت خواهید کرد.

در ادامه برخی از بهترین مواد غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید جایگزین دیگر مواد غذایی خالی از مواد مغذی کنید:

1. برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید.

برنج قهوه ای

2. جودوسر پخته به همراه میوه را جایگزین غلات قندی کنید.

جودوسر

3. ماست یونانی را جایگزین خامه و پنیر خامه ای کنید.

ماست

4. میوه را جایگزین آب نبات، کلوچه، کیک، براونی و دسر های شیرین کنید.

میوه

5. نان و کلوچه با آرد گندم، کره بادام زمینی و مربای خانگی را جایگزین دونات و شیرینی کنید.

نان

6. سبزیجات ترد و آجیل را جایگزین چیپس و پفک کنید.

آجیل

7. هوموس و آووکادو را جایگزین سس مایونز کنید.

آووکادو

8. آب ساده و یا همراه میوه و لیمو را جایگزین نوشیدنی های قندی کنید.

آب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد