اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد شاخص بورس در معاملات پایان هفته

روند حرکت بازار سرمایه امروز نسبت به روزهای دیگر کمی صعودی بود به طوری که شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس سبزپوش شدند.

به گزارش سایت طلا، شاخص کل بورس با ۵۲۰۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن روندی نزولی داشت و با ۱۷۷ واحد کاهش در رقم ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد ایستاد.

معامله گران امروز ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مصوبات بورسی ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: این موضوع نشان‌دهنده حمایت سران سه قوه از بازار است و می‌تواند آرامشی را در بازار بین سهامداران ایجاد کرده و به بازگشت تعادل به معاملات بورس کمک کند.

آرگون اظهار داشت: با توجه به بزرگی بازار سهام نباید از این به بعد به اظهارنظرهای غیرتخصصی در بورس برای خرید سهام توجه کرد بلکه بهتر است سهامداران با در نظر گرفتن زوایای مختلف معاملات بورس سرمایه‌های خود را وارد این بازار کنند. نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران معتقد است که بازار سهام از ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و باعث انتقال نقدینگی از بخش‌های غیرمولد به بخش مولد خواهد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود هشت واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۲۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۶۵۲ میلیون و ۱۹۲ هزار برگه سهم به ارزش ۶۰ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز تنها نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی دوده فام (شصدف) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، بیمه سامان (بساما)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد