اونس طلا2329.89
مظنه15,311,000
18 گرم3,534,500
ارزش سکه34,495,683
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چرا هوش هیجانی مهم است؟

در گذشته، به نظر می رسید توانایی فکری (IQ) عامل تعیین کننده ای برای انتخاب فردی در مدارس عالی یا شرکت های بزرگ باشد. با این حال، این روزها هوش هیجانی در درجه بالاتری قرار گرفته است و بیشتر مورد توجه است.

چرا هوش هیجانی مهم است؟


باهوش بودن برای هر کسی می تواند مزایا و فرصت های خوبی را به همراه داشته باشد. افرادی که ضریب هوشی بالایی دارند اغلب در دنیای کار و درس مورد توجه و تحقیق قرار می گیرند.

در گذشته، به نظر می رسید توانایی فکری (IQ) عامل تعیین کننده ای برای انتخاب فردی در مدارس عالی یا شرکت های بزرگ باشد. با این حال ، این روزها ، هوش هیجانی در درجه بالاتری قرار گرفته است و تقریباً ، در غیر این صورت ، می تواند در تعیین توانایی بالقوه فرد مهمتر باشد.

به زبان ساده ، فقط باهوش بودن در حوزه مطالعه و تحقیقات مهم است یا شما به هوش اجتماعی یعنی آنچه به شما در روابط اجتماعی کمک میکنند تا بیشتر از همیشه بتوانید فرصت ها و روابط را برای خود تصاحب کنید؟

باهوش

در واقع چه نوع هوشی به شما کمک می کند تا در جامعه پیچیده امروز زنده بمانید؟ بیشتر مشاغل و صنایع ، هوش هیجانی را نسبت به توانایی های فنی یا فکری ارزیابی می کنند. زیرا آنچه که شاید برای بسیاری از شرکت ها و موسسات مهم است توانایی مدیریتی شما در جامعه و در گروه ها است.


بنابراین اگر هوش هیجانی (EI) بسیار ارزشمند است، شاید قصد دارید بدانید که هوش هیجانی خود را بسنجید، خب ما در اینجا سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانید با استفاده از آن به سنجش هوش هیجانی خود اقدام کنید. در این سایت که در پایین آورده شده است میتوانید به درکی کلی از میزان هوش هیجانی خود دست پیدا کنید.

هوش هیجانی

هوش هیجانی چیست؟
آزمون هوش هیجانی جهانی (GEIT) براساس مدل توانمندی هوش هیجانی چهار رده ای دانیل گلمن (2002) است. هوش هیجانی توانایی شناخت ، درک و مدیریت احساسات در خود و دیگران است. گولمن هوش هیجانی را به چهار بخش یا چهار رده تقسیم می کند که به عنوان آگاهی از خود ، خود مدیریت ، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط شناخته می شوند.

هوش

شما میتوانید با مراجعه به سایت globalleadershipfoundation نسبت به سنجش هوش هیجانی خود اقدام کنید. GEIT از 40 سوال استفاده می کند که از ابزار ارزیابی جهانی توانایی های EI گرفته شده است و شامل 158 مورد است. با پاسخ به این سوال در نهایت شما میتوانید یک دید کلی از میزان هوش هیجانی خود به دست آورید. یک نکته مهم این که هوش هیجانی را میتوان از طریق تمرین و یادگیری افزایش داد.
GEIT ، یک آزمون روانشناختی انتخاب اجباری است که شما را ملزم می کند در هر جفت گزاره ها یک عبارت انتخاب کنید که بهترین توصیف برای شما را داشته باشد. برای هر جفت عبارت ، گزاره ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر باشد. انجام تست تقریباً 10 دقیقه طول می کشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد