اونس طلا2347.4
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

روحانی: به مردم اعلام می‌کنم که تحریم شکسته شد/در ماه‌های آینده به راحتی واکسن کرونا وارد می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: من به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم تحریم شکسته شده و اگر همه با هم و متحد باشیم به زودی تحریم برداشته می‌شود.

به گزارش سایت طلا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امیرالمومنین علیه السلام به همه فرزندان خود گفت اگر در این ضربت جان‌ به جان تسلیم کردم فقط باید قاتل من قصاص شود و این راه و رسم زندگی مولای متقیان به ما نشان داد که باید افراط و تفریط را کنار بگذاریم؛ لذا همه ما در جامعه دوست و برادر هستیم و نباید با هر بهانه کوچکی مسائل را بزرگ کنیم، همه ما مسلمان و تابع انقلابی و برای سرافرازی کشورمان تلاش می‌کنیم.

BOX:491554582

وی افزود: گزارشی روز یکشنبه از سوی سازمان برنامه و بودجه درباره اقدامات دولت در سال ۹۹ به دست بنده رسید و طبق آن سال گذشته یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بوده است.

روحانی بیان کرد: در سال ۹۹ اتکا به نفت و میعانات در بودجه ۲ درصد و فرآورده‌های آن حدود ۶ درصد بوده است که مجموع آن ۸ درصد می‌شود ؛ این امر در تاریخ ایران و از زمانی که نفت به اقتصاد ما وارد شد بی سابقه است.

رئیس جمهور گفت: آن‌هایی که دولت را مورد نقد قرار می‌دهند به این نکات توجه کنند که اتکای دولت به نفت و مهارت آن فقط ۲ درصد بوده است.

وی گفت: مرز‌های ما در اوایل سال ۹۹ بسته شد و کرونا و تحریم مشکلات بسیاری ایجاد کرد؛ چند روز پیش برنامه‌ای در صدا و سیما پخش شد که کارشناس آن می‌گفت دولت هر وقت بودجه کم می‌آورد از بودجه عمرانی برمی‌دارد، البته ممکن است چنین باشد، اما در سال ۹۹ در حوزه بودجه عمرانی با بیشتر از میزان مصوب را عملیاتی کردیم؛ به عنوان مثال بودجه عمرانی ۸۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما حدود ۹۲.۱ هزار میلیارد تومان به آن عمل کردیم.

روحانی تاکید کرد: در تحریم و کرونا نباید می‌توانستیم که به حقوق بگیران و بازنشستگان کمک کنیم، اما بیشترین کمک به این قشر در سال گذشته صورت گرفت، به طوری که کارمندانی که حقوق آن‌ها از ۴ میلیون تومان کمتر بود، ۵۳ درصد در سال ۹۹ افزایش حقوق داشتند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که حقوقشان زیر ۶ میلیون تومان بود ۴۵ درصد و افراد دارای حقوق ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان نیز ۳۴ درصد اضافه حقوق داشتند.

روحانی تاکید کرد: بنابراین در طول شش الی ۷ ماه گذشته ۳۴ درصد افزایش حقوق توسط دولت اعمال شد و برای حقوق بازنشستگان نیز همسان سازی و افزایش مستمری صورت گرفت. طبق گزارشی که امروز به دست بنده رسید افرادی که در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند در فروردین امسال ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق گرفتند که تقریباً حقوق آن‌ها دو و نیم برابر اضافه شده است.

وی بیان کرد: همچنین کسانی که کمتر از ۳۰ سال و حدود ۲۰ سال خدمت کرده‌اند، حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند؛ بنابراین ما نسبت به بازنشستگان و کارمندان اقدامات خوبی را در سال ۹۹ انجام دادیم.

پرداخت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی در سال ۹۹

رئیس جمهور کشورمان افزود: در سال گذشته مبالغی تحت عنوان یارانه و کمک معیشتی به مردم پرداخت شد؛ مجموع این مبلغ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

روحانی اظهار کرد: ۲۸ هزار میلیارد تومان به عنوان وام و ۷۶ هزار میلیارد تومان برای کسب و کارهای دارای سختی در سال ۹۹ پرداخت شد و نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کرونا پرداخت کردیم که مجموع این پرداختی‌ها به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. دولت در حد توان خود و شبانه‌روز به فکر مردم بوده، تلاش کرده و اقدامات مهمی را انجام داده بنابراین لازم است از همه کسانی که به ملت خدمت کرده‌اند، سپاسگزاری شود و همواره تلاش شده که زندگی مردم در این ایام سخت بچرخد.

روحانی گفت: بخش‌هایی مثل واگذاری سهام دولتی وجود دارد که قرار بود دوازده میلیارد آن را بفروشیم و مشکلات خود را در بوجه حل کنیم که به جای آن سی و پنج هزار میلیارد فروختیم.

وی افرود: در سال ٩٩ از لحاظ رشد اقتصادی، اکثر کشور‌های جهان رشد منفی داشتند و متاسفانه ما هم در مجموع رشد منفی داشتیم. در بخش صنعت، کشاورزی حرکت بزرگی شده است، یکی از بخش‌های خدمات دچار مشکل شده بود ولی بخش‌های دیگر، تلاش شده است؛ اقتصاد و زندگی مردم علی‌رغم همه‌ی سختی‌ها چرخیده است. این‌ها یک گزارش کوتاهی از آنچه در روز یک‌شنبه در جلسه هیئت وزیران مطرح شده است.

روحانی اظهار کرد: قولی که به مردم دادیم این است که در این ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهدافمان که رفع تحریم، مهار کرونا، بهبود معیشت، تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام را دنبال کنیم. بانک مرکزی وظیفه مهمی بر دوش دارد و کار بزرگی انجام می‌دهد؛ اینکه قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند به معنای بالارفتن ارزش پول ملی، کاهش تورم و خرید اجناس با قیمت عادلانه‌تر توسط مردم است، روز‌های آینده هم این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در زمینه تحریم، کاری که مذاکره کننده‌ها در وین انجام دادند، بزرگ بوده است، حالا طرف مقابل اگر به طور کامل به قانون عمل کند، روند زود تمام می‌شود؛ کار ما در چارچوب و حرکت درستی در حال انجام است و مسیر ما، مسیر صحیح و درستی است. به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که مردم ثمره ایستادگی خود را در وین مشاهده می‌کنند. اگر گزارش درست باشد، دغل کاری نشود، جناح بازی نشود و ما گزارش را درست به گوش مردم برسانیم، نشان دهنده عظمت ملت ایران است؛ طرف‌های ما در برجام فهمیدند که راهی جزء اجرای قانون، تعهدات و قطعنامه ٢٢٣١ ندارند، این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است.

رئیس جمهور افزود: به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام می‌کنم که تحریم شکسته شده است و اگر همه متحد باشیم، به زودی تحریم برداشته می‌شود و طرف ما می‌داند که راهی جز عمل به قانون، تعهدات و موافقتنامه وجود ندارد. همه امروزه در جهان می‌گویند که راهی جز اجرای کامل برجام برای صلح و امنیت منطقه و جهان وجود ندارد، البته رژیم دغل کاری مثل صهیونیست‌ها حرفی بزنند، مهم نیست، اما دنیا امروز هم صدا و یک صدا بوده که بسیار مهم است.

در ماه‌های آینده به راحتی واکسن کرونا وارد می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: ما در مسیر واکسن کرونا، قدم بسیار مهمی برمی‌داریم. وزارت بهداشت و درمان با همه توان این بار را بر دوش گرفته است، شرکت‌های خصوصی به میدان آمدند و ما به راحتی می‌توانیم که در ماه‌های پیش رو، میلیون‌ها واکسن را در کشور وارد کنیم و این واکسن‌ها تزریق شود. اگر همه دست به دست هم دهیم و دست بخش خصوصی را برای واردات واکسن باز بگذاریم، همه‌ی افرادی که به خاطر سن، بیماری زمینه‌ای در خطر هستند، واکسن خواهند زد یعنی گروه یک، دو و بخشی از گروه سه تا پایان تیرماه واکسن خواهند زد.

وی ادامه داد: واکسن داخلی هم به میدان می‌آید و واکسن خارجی آماده است و امیدواریم که ده‌ها میلیون دوز در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار بگیرد. بانک مرکزی علی‌رغم اینکه در تامین ارز خود مشکل دارد، اما در زمینه واکسن اعلام کرده است که بدون درنگ پول را پرداخت می‌کنم؛ بنابراین ما پای قول خود در زمینه کرونا و تحریم تا امروز بودیم و تا لحظه آخر خواهیم ماند.

روحانی با اشاره به روز قدس بیان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام (ره) است؛ انقلاب ما که پیروز شد، ماه‌های اول سال ۵٨، صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، جنوب لبنان حمله کردند و در آن شرایط، امام جمعه پایان ماه رمضان را روز قدس عالم اعلام کردند. در همان سال راهپیمایی در ایران و در برخی کشور‌ها برگذار شد.

وی افزود: کشور‌های منطقه در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، لبنان و به طور کلی در بسیاری از کشور‌های اسلامی و حتی کشور‌های اروپایی و آفریقایی، مسلمانان به صحنه آمدند و فریاد زدند. این مسئله خیلی مهم است چرا که یک توطئه بزرگ آمریکا و صهیونیست شکسته شد، آن‌ها فکر می‌کردند که قدس برای همیشه فراموش می‌شود و اشغالگر در سرزمین اشغالی تثبیت شده، اما این زلزله را امام ایجاد کرد و به آن‌ها فهماند که قدس پیروز است، ملت فلسطین به سرزمین خوددیر یا زود باز خواهند گشت و قدس و مسجدالاقصی به عنوان قبلگاه اول مسلمانان از دست اشغال نجات پیدا خواهد کرد.

روحانی گفت: صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان منطقه، امنیت، ملت فلسطین، همسایگانشان، قاتلان، سفاکان تاریخ و آن‌هایی که میلیون‌ها نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کردند، آنها جانی‌ترین افراد در تاریخ هستند؛ البته گروهی مثل داعش آمدند، ولی آن‌ها دورانشان کوتاه بود، ولی صهیونیست‌ها هفتاد و چند سال است که بر این سرزمین مسلط شده اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها همیشه علیه انقلاب اسلامی، ملت ایران، امام، رهبری و رزمندگان ما کینه خاصی داشتند که شاید از لحاظ ظاهری این کینه برایمان روشن باشد. صهیونیست‌ها از پیروزی انقلاب ما به عنوان زلزله‌ای در منطقه یاد کردند و علیه انقلاب ما بسیار تلاش کردند تا آن را سرنگون کنند؛ آن‌ها علیه ملت ایران بسیار تلاش کردند و ریشه تمام گرفتاری ملت ما به صهیونیست‌ها بر می‌گردد.

رئیس جمهور بیان کرد: در سال٩٣ برجام تمام شده بود و در حال توافق نهایی بودیم، اما صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه به اروپا آمدند و سر آمریکایی‌ها کلاه گذاشتند، به آن‌ها گفتند که چرا برای توافق نهایی عجله می‌کنید و چند ماه صبر کنید، ما قیمت نفت را آنقدر پایین می‌آوریم که هرچه شما بگید را ایران قبول کند. صهیونیست‌ها قیمت نفت ١٠۴، ١١٢ دلار را تا ٢۵ را پایین آورند و مشکلات زیادی درست کردند و باعث تاخیر افتادن برجام شدند، چراکه نهایی شدن برجام از سال٩٣ به ٩۴ تغییر پیدا کرد، اما چیزی نبستند.

روحانی ادامه داد: صهیونیست‌ها توطئه‌هایی بزرگی برای بر هم زدن برجام انجام دادند، اما موفق نشدند. با مستقر شدن برجام در سال٩۴، اسرائیلی ناراحت شدند؛ تمام دوستان ما مثل کشور‌های عراق، سوریه، لبنان و عزیزان ما در منطقه حزب الله لبنان تبریک گفتند. صهیونیست‌ها عصبانی شدند که چرا آمریکا قبول کرد و از آن روز توطئه کردند و آن را از طریق انتخابات آمریکا عملی کردند.

وی افزود: صهیونیست‌ها کار بزرگی برای پیروزی ترامپ کردند چراکه می‌دانستند او فرد ناشی است و راحت می‌توان سر او را کلاه گذاشت؛ ترامپ را مزدور خود کردند و برجام را به هم زدند. صهیونیست‌ها فکر کردند با به هم زدن برجام، انقلاب ۵٨ تمام شد. آن‌ها می‌خواستند با تحریم و جنگ اقتصادی ایران باقی نماند و اینکه ترامپ می‌گفت ایران سه ماه باقی نمی‌ماند، حرف صهیونیست‌ها بود وگرنه ترامپ سه ماه و چهارماه را نمی‌فهمد.

روحانی گفت: مقاومت، صبر ملت ایران در این سه سال و نیم در تاریخ بی نظیر است، ملت یکپارچه و یک صدا و مقاوم در جنگ اقتصادی پیروز شدند و طرف جنگ را شکستند یعنی طرف جنگ ما فهمیده است که به اهداف خود نرسیده و هیچ وقت نخواهد رسید. هدف صهیونیست‌ها فقط آزار مردم نبود بلکه هدف اصلی آن‌ها سرنگونی و تکه پاره کردن نظام بود که به هیچ کدام نرسیدند.

رئیس جمهور ادامه داد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند بین ما و دیگر کشور‌ها فاصله بیندازند که بگویند مشکل شما ایران است و نه کس دیگر که این موضوع هم دارد با شکست مواجه می‌شود، امروز روز عذاب صهیونیست‌ها در قدس١۴٠٠ است. هم جنگ اقتصادی علیه ایران توسط آمریکا و هم فاصله‌ای که می‌خواستند بین ایران و کشور‌های منطقه بیندازند، در حال شکست است حتی الان کشور‌هایی که سال٩۴ به صراحت نمی‌گفتند با برجام مشکلی ندارند، امروز این موضوع را اعلام می‌کنند و دو فتنه صهیونیست‌ها به خاطر مقاومت مردم ایران در این سه و نیم سال در حال شکست نهایی است؛ توطئه آن‌ها علیه ملت ایران و برجام و دیگری توطئه آن‌ها علیه روابط خوب ایران با سایر کشور‌های همسایه! امروز مسیر برای پایین تحریم هموار‌تر است و امیدواریم طرف مقابل در برابر قانون سر فرو بیاورد و بداند که ما کمتر از برجام راضی نمی‌شویم.

وی افزود: اگر طرف مقابل به برجام برگردد و گوشه‌ی آن سابیده شود، ما قبول نخواهیم کرد و برجام باید به صورت کامل اجرا و حقوق ملت ایران در توافق برجام اجرا شود.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد