اونس طلا2210.84
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پنتاگون: از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران نگران هستیم

سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری درباره تحولات اخیر منطقه غرب آسیا مرتبط با ایران،‌ افغانستان و عراق اظهار نظر کرد.

به گزارش سایت طلا،«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه در نشست خبری روزانه در پنتاگون حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی درخصوص عقب‌نشینی نظامیان آمریکا از افغانستان و عملیات شبه‌نظامیان علیه این نیروها گفت: «آنچه در پایان هفته در افغانستان شاهد بودیم، تأثیری بر پایگاه و منابع ما در آنجا نگذاشت و آنچه اتفاق افتاد فعالیت‌های آزاردهنده محسوب می‌شود».

وی در پاسخ به سوالی درباره تقابل اخیر بین شناورهای نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت: «ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، نگرانی خود را از فعالیت‌های نیروی دریایی ایران که امنیت منطقه خلیج فارس را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، اعلام کردیم».

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد: «ما با نیروی دریایی ایران ارتباط مستقیم داریم، اما آنها به اخطارها توجه نمی‌کنند».

این مقام آمریکایی پیشتر نیز مدعی شده بود مقابله با تهدیدهای ایران از جمله در حوزه دریایی و موشک‌های بالستیک، یک ضرورت امنیت ملی آمریکا است.

کربی درباره حمله راکتی شامگاه دوشنبه به پایگاه هوایی «بلد» در عراق که محل حضور نظامیان آمریکایی است، گفت: «وقوع حملات علیه نیروهای ما در عراق به این معنی نیست که اقدامات موثری برای محافظت از آنها انجام نمی‌شود».

وی با ادعای اینکه در پایگاه بلد هیچ نیروی آمریکا یا ائتلاف بین‌المللی وجود ندارد، افزود: «پایگاه بلد فقط شامل نیروهای عراقی و پیمانکارانی است که در یک شرکت آمریکایی کار می‌کنند».

رسانه‌های عراقی شامگاه دوشنبه از حمله راکتی به دفتر شرکت آمریکایی سالی پورت در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم شمار راکت های پرتاب شده به سمت این پایگاه را 10 راکت خواند و گفت که 9 راکت بخش نظامی آمریکایی پایگاه بلد را به آتش کشیده و یک راکت هم خارج پایگاه سقوط کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد