اونس طلا1844.9
مظنه4,362,000
18 گرم1,006,900
ارزش سکه9,827,586
قدیم (بهار)9,900,000
جدید (امامی)10,140,000
نیم5,800,000
ربع3,800,000
 

5 دلیل که باید عاشق خوردن لوبیا شوید

لوبیا یکی از پرکاربردترین مواد غذایی است که در پخت غذا استفاده می شود. آن ها به عنوان یک منبع عالی از پروتئین و فیبر بدون چربی شناخته می شوند و به همین دلیل سرشار از فواید سلامتی هستند.

5 دلیل که باید عاشق خوردن لوبیا شوید


لوبیا یکی از پرکاربردترین مواد غذایی است که در پخت غذا استفاده می شود. آن ها به عنوان یک منبع عالی از پروتئین و فیبر بدون چربی شناخته می شوند و به همین دلیل سرشار از فواید سلامتی هستند.

در این مطلب 5 دلیل علمی را به شما معرفی خواهیم کرد تا متوجه شوید که خوردن لوبیا می تواند چه نقش مهمی در سلامتی شما داشته باشد.

1. منبع پروتئین گیاهی

در یک فنجان لوبیا 8-10 گرم پروتئین وجود دارد. اگر شما گیاهخوار باشید و یا از یک رژیم لاغری گیاهی و حتی رژیم بدون پروتئین پیروی می کنید می توانید از لوبیا برای جایگزین کردن گوشت استفاده کنید به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 900 گرم گوشت گاو برای هر نفر استفاده می کنید، می توانید از 400 گرم گوشت گاو و 400 گرم لوبیای سیاه یا چیتی استفاده کنید.

رژیم

2. غذای سرشار از فیبر

اکثر حبوبات حداقل 5 گرم فیبر در هر فنجان دارند. برخی از آن ها تا 12 گرم در فنجان دارند. این باعث می شود که آن ها منبع عالی از فیبر باشند. فیبر به کنترل کلسترول کمک می کند، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. آن ها حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند و به روان کار کردن سیستم گوارشی کمک می کنند.

گوارش

3. مواد مغذی

لوبیا سرشار از منیزیم، پتاسیم، فولات و آهن است. وجود این مواد معدنی می تواند به شما در تامین انرژی روزانه تان کمک کند و شما را به برای مدت طولانی سرپا نگه دارد. به راحتی می توانید لوبیا را در رژیم غذایی خود جای دهید و از خواص آن بهره مند شوید.

لوبیا

4. تامین احساس سیری

ترکیبی از پروتئین و فیبر در لوبیا گرسنگی را برای مدت طولانی تری از کربوهیدرات های ساده حفظ می کند. اگر لوبیا را به وعده های غذایی و میان وعده اضافه کنید برای مدت طولانی احساس سیری خواهید داشت.

خوراک

5. ارزان قیمت بودن

لوبیاها ارزان هستند و به طور کلی یک ماده غذایی بسیار کم هزینه است به خصوص اگر آن را خشک و به صورت عمده تهیه کنید. افزودن حبوبات برای بعضی یا تمام غذاهایی که با گوشت پخته می شود ضمن تأمین مزایای سلامتی و تغییر در سلایق، هزینه هر وعده محصول نهایی را کاهش می دهد.

کنسرو

خبر های فعال سایت 0

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد