اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آیا استفاده از ماسک می تواند موجب ایجاد آکنه بر روی صورت شود؟

بعد از همه گیری ویروس کرونا، استفاده از ماسک به یک امر طبیعی و اجتماعی تبدیل شد اما بعد از استفاده از آن بسیاری با لکه ها و جوش های پوستی بر روی صورت خود رو به رو شدند.

آیا استفاده از ماسک می تواند موجب ایجاد آکنه بر روی صورت شود؟


بعد از همه گیری ویروس کرونا، استفاده از ماسک به یک امر طبیعی و اجتماعی تبدیل شد اما بعد از استفاده از آن بسیاری با لکه ها و جوش های پوستی بر روی صورت خود رو به رو شدند.

امروزه استفاده از ماسک به یکی از دلایل ایجاد آکنه بر روی بینی و اطراف صورت تبدیل شده است. این مسئله برای افرادی رخ می دهد که اغلب به مدت طولانی از مجبور به استفاده از ماسک هستند.

همچنین افرادی که پیش از این نیز مستعد ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت خود بوده اند در این شرایط به این مسئله دچار خواهند شد.

ماسکنه نوعی آکنه است که در اثر گرما و اصطکاک ایجاد می شود مانند اثری که ماسک بر روی صورت دارد. متخصصان پوستی می گویند افرادی که مستعد ایجاد آکنه هستند در چنین شرایطی سلول های پوستی آن ها زیر پوست قرار قرار می گیرد و موجب ایجاد آکنه می شود.

آکنه

متاسفانه جلوگیری از این نوع آکنه بسیار دشوار است زیرا استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کووید-19 امری بسیار ضروری است. اما راهکار هایی وجود دارد که از میزان ساییدگی ماسک به صورت می تواند جلوگیری کند.

1. صورت خود را با محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید تمیز کنید

این نکته به ویژه برای کسانی که پوست چربی دارند مفید است اما باید مراقب باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید تا تمام روغن های طبیعی را از صورت خود پاک نکنید. وجود چربی روی پوست امری طبیعی است و اگر روغن زیادی از پوست از بین برود پوست برای دفاع از خود روغن بیشتری را تولید می کند و این میتواند به یک چرخه بیماری زا تبدیل شود.

بنزوئیل پراکسید

2. ماسک های پارچه ای را مرتبا بشویید

از مواد شوینده بدون عطر برای شستن ماسک خود استفاده کنید و در نظر داشته باشید که ماسک های خود را طولانی مدت بشویید تا اطمینان حاصل شود که هر چیزی که باعث تحریک پوست شما می شود ازبین برود.

ماسک

3. به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر ماسک شما برایتان بسیار آزار دهنده است و یا نکات بالا نمی تواند مشکل شما را با این مسئله برطرف کند به شما توصیه می کنیم که به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید زیرا ممکن است یک کرم دارویی به تجویز پزشک برای آکنه شما مفید باشد.

متخصص پوست

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد