اونس طلا2341.96
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آیا نوشیدن چای نعنا به درمان جوش و آکنه کمک می کند؟

نعنا یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات برگ سبز است که همه ما با خواص بینظرش برای درمان انواع مشکلات گوارش آشنا هستیم اما اینبار شما را با خواص چای نعنا برای آکنه آشنا خواهیم کرد.

آیا نوشیدن چای نعنا به درمان جوش و آکنه کمک می کند؟


نعنا یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات برگ سبز است که همه ما با خواص بینظرش برای درمان انواع مشکلات گوارش آشنا هستیم اما اینبار شما را با خواص چای نعنا برای آکنه آشنا خواهیم کرد.

چای نعناع ارتباط مستقیمی با کاهش آکنه ندارد. با این حال خواص ضد آندروژنی آن ممکن است به کنترل آکنه هورمونی کمک کند. چای نعناع یک داروی گیاهی رایج در خاورمیانه برای هیرسوتیسم در زنان است. هیرسوتیسم یک ضد آندروژن طبیعی است و می تواند سطح تستوسترون را در بدن کاهش دهد.

آندروژن هایی مانند تستوسترون با تولید بیش از حد سبوم در ارتباط هستند. سبوم بیش از حد منافذ پوست را مسدود کرده، آلودگی ها و باکتری ها را به دام می اندازد و باعث ایجاد آکنه می شود.

اگرچه تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است اما تخمدان ها آن را به مقدار کم تولید می کنند. نوشیدن چای نعنا سطح تستوسترون را کاهش می دهد بنابراین تولید بیش از حد سبوم را تنظیم می کند. این خاصیت ممکن است به کاهش آکنه کمک کند به خصوص اگر ناشی از نوسانات هورمونی باشد.

فواید مصرف چای نعنا:

1. به درمان هیرسوتیسم کمک می کند

هیرسوتیسم از هورمون های اضافی مردانه ناشی می شود و باعث رشد بیش از حد موهای ضخیم و درشت در زنان می شود. دلایل متعددی ممکن است باعث آن شود. یکی از آنها سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS است. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن چای نعنا به کاهش هیرسوتیسم در زنان کمک می کند و می تواند به عنوان یک درمان طبیعی بالقوه برای این بیماری و PCOS استفاده شود.

موی زائد

2. به مدیریت علائم آرتروز زانو کمک می کند

آرتروز زانو ناشی از تحلیل رفتن غضروف مفصلی است و یک بیماری غیر قابل درمان است. درمان های آن در وهله اول مربوط به مدیریت درد است اما چای نعنا نیز می تواند در کاهش درد زانو موثر باشد.

آرتروز

3.به درمان استرس و بی خوابی کمک می کند

مردم کلمبیا از چای نعنا برای کاهش استرس و کاهش بی خوابی استفاده می کنند. یک مطالعه موش نشان داد که نعنا هندی به دلیل ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها و تانن دارای اثرات خواب آور و آرام بخش است. از چای نعنا برای تسکین اضطراب می توان استفاده کرد.

بی خوابی

4.سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مضر کمک می کنند. آن ها باعث التهاب می شوند و آکنه را روی پوست شما ایجاد می کنند. نعنا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و علاوه بر این چای نعنا همچنین دارای ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها و تانن ها است که می تواند پوست شما را سالم نگه دارد.

پوست

اثرات سوء نوشیدن چای نعنا:

1. نعنا هندی تستوسترون را کاهش می دهد

چای نعنا سطح تستوسترون را کاهش می دهد. مردان برای حفظ انرژی، میل جنسی و خلق و خوی کلی خود به مقدار سالم تستوسترون نیاز دارند. از این رو ، چای نعنا ممکن است بهترین راه حل درمان برای آن ها نباشد.

مردان

2. جذب کم آهن

چای نعنا دارای تانن است که می تواند مانع جذب آهن در بدن شما شود. بنابراین اگر کم خون هستید یا در سطح مرزی قرار دارید بهتر است از چای نعنا امتناع کنید.

کم خونی

3. ممکن است مخاط مخاطی را تحریک کند

چای نعناع به هضم غذا کمک می کند و باعث سوزش معده نمی شود. با این حال مصرف بیش از حد ممکن است مخاط معده شما را تحریک کند. از این رو مصرف روزانه خود را به دو فنجان محدود کنید.

سوزش

4. آسیب کلیه و کبد

اگر مشکل کلیه یا کبد دارید بهتر است از مصرف چای نعنا خودداری کنید. مصرف زیاد چای نعنا می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

کلیه

5. آسیب رساندن به رحم

اگر باردار هستید چای نعنا ننوشید زیرا می تواند به پوشش رحم آسیب برساند. اگرچه شواهد زیادی در مورد عوارض جانبی چای نعنا در زنان شیرده وجود ندارد اما بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید.

بارداری

6. ایجاد واکنش های آلرژیک

اگر به نعناعحساسیت دارید از آن اجتناب کنید. نوشیدن نعنا ممکن است باعث جوش، کهیر، تحریک پوستی، تورم دهان و زبان، خارش گلو، درد شکم، اسهال و استفراغ شود.

آلرژی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد