اونس طلا2214.29
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

این خبر را بخوانید تا با خواص زالزالک بیشتر آشنا شوید

زالزالک یکی از میوه های خوشمزه ای است که کمتر کسی با آن آشنایی دارد و بیشتر افراد تنها با اسم آن برخورد داشته اند در این مطلب شما را بیشتر با زالزالک آشنا خواهیم کرد.

این خبر را بخوانید تا با خواص زالزالک بیشتر آشنا شوید


زالزالک یکی از میوه های خوشمزه ای است که کمتر کسی با آن آشنایی دارد و بیشتر افراد تنها با اسم آن برخورد داشته اند در این مطلب شما را بیشتر با زالزالک آشنا خواهیم کرد.

اگر یک ماده غذایی وجود داشته باشد که به طرز جادویی می تواند در روند کاهش وزن شما کمک کند یا به شما در از دست دادن کلسترول کمک کند و از سرطان نیز پیشگیری کند بدون شک آن ماده غذایی زالزالک است.

زالزالک ها از خانواده توت ها و حاوی عناصر غذایی گیاهی مانند آنتوسیانیدین ها و پروآنتوسیانیدین ها هستند. زالزالک همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که دیواره رگ های خونی شما را تقویت می کند و اثرات درمانی ایجاد می کند.

برگ ها و شکوفه های آن حاوی انواع خاصی از ترکیبات هستند که با کلسترول مبارزه می کنند و علائم درد قفسه سینه را کاهش می دهند و این باعث می شود کمتر در معرض حملات قلبی و بیماری های قلبی عروقی قرار بگیرید.

زالزالک همچنین برای بیمارانی که دچار استرس یا اضطراب هستند بسیار مناسب است. آن ها به شما کمک می کنند شب بهتر بخوابید و از آسیب کلیه جلوگیری می کند. زالزالک برای بزرگسالان بی خطر تلقی شده است. و دارای عوارض جانبی نادر است.

1. کمک به کاهش وزن

درست غذا خوردن و خوب به نظر رسیدن بسیار مهم است و در حالی که سعی در انجام این کار دارید فقط باید به غذاهایی که کالری کمی دارند و یا ماهیت ارگانیک دارند فکر کنید تا لاغر شوید. یک گزینه سالم در چنین مواردی زالزالک است. آن ها باعث کاهش وزن می شوند و به شما کمک می کنند در زمان کوتاهی وزن خود را کم کنید.

وزن

2. مبارزه با کلسترول

یکی دیگر از مزایای زالزالک برای سلامتی توانایی آن در از بین بردن کلسترول بد خون و تقویت کلسترول خوب است. زالزالک حاوی فلاونوئیدهایی است که از قلب شما محافظت می کند و شرایطی مانند درد قفسه سینه و گرفتگی عروق را درمان می کند.

کلسترول

3. منبعی از آنتی اکسیدان

توت زالزالک منبع عالی آنتی اکسیدان است که با خنثی سازی رادیکال های آزاد از بیماری های تهدید کننده زندگی جلوگیری می کند. با خوردن زالزالک می توانید درخشندگی پوست خود را حفظ کرده و به عبارت دیگر از خواص ضد پیری آن بهره مند شوید که خطوط ریز ، چین و چروک ، لکه های تیره ، تیرگی و سایر علائم پیری را جلوگیری می کند.

پیری

4.تقویت متابولیسم

زالزالک همچنین به سوزاندن چربی بدن کمک می کند. متابولیسم را تقویت می کند و به بدن شما اجازه می دهد در هنگام تمرین کالری بیشتری بسوزاند. اگر می خواهید بدنتان به سرعت بهبود یابد ، باید زالزالک را بیشتر بخورید.

متابولیسم

5. بهبود سیستم گوارش

زالزالک برای سیستم هضم شما نیز عالی است و یبوست و نفخ شکم را کنترل می کند و موجب دفع مدفوع به موقع می شود.

گوارش

6. اطمینان از سلامت قلب و عروق

زالزالک پر از فلاونوئید است که از قلب شما محافظت می کند و به طور قابل توجهی سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که حاوی خواص ضد التهابی هستند. توت زالزالک حتی به جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها نیز کمک می کند.

قلب

7.جلوگیری از سرطان

شما می توانید با کمک زالزالک از بیماری های خطرناک مانند سرطان جلوگیری کنید. زالزالک حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که با تمام سرطان های ایجاد کننده رادیکال در بدن مبارزه می کند. و همچنین خون شما را سم زدایی، سیستم بدن شما را پاک و تمام سموم را دفع می کند.

سم زدایی

8.درمان فشار خون بالا

زالزالک فشار خون را نیز درمان می کند. مزایای قلبی عروقی که در این میوه وجود دارد بسیار است. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند باید چای زالزالک را امتحان کنند.

فشار خون

9.بهبود خواب

زالزالک اغلب توسط پزشکان برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند توصیه شده است. این میوه الگوی خواب شما را بهبود می بخشد و موجب می شود که شب ها زیاد از خواب بلند نشوید.

خواب

10. تقویت بینایی

زالزالک برای چشم های شما نیز عالی است. زالزالک حاوی ویتامین A است که بینایی سالم تری را به شما می دهد و از رشد آب مروارید جلوگیری می کند. ویتامین A رشد سلول ها را نیز حفظ می کند.

بینایی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد