اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گران ترین نژاد های گربه در جهان را ببینید

گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان هستند که طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله سعی کردیم نژاد های متفاوت را معرفی کنیم.

گران ترین نژاد های گربه در جهان را ببینید


گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان هستند که طرفداران بسیاری دارند. نژاد های مختلف گربه قیمت متفاوتی داشته و هر فردی یک نژاد متفاوت را ترجیح می دهد.

بر خلاف سگ، گربه ها کوچک تر و تمیز هستند و نیازی به پیاده روی ندارند که برای افراد پر مشغله و با کار زید گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند.

- نژاد ایرانی

گربهٔ ایرانی یا گربهٔ پارسی (به فرانسوی: Chat persan) یکی از نژادهای مو بلند گربه است که دارای صورتی گرد و تخت و پوزه ای کوتاه است. این گربه در کشورهای انگلیسی زبان به گربهٔ مو بلند ایرانی (Persian Longhair) نیز مشهور است.
به سبب اینکه زیستگاه انواع گربه پرشین از قدیم تا به امروز، کشور ایران بوده، به این نام شهرت گرفته است.از نظر محبوبیت انواع گربه پرشین باید بگوییم که رنگ سفید آنها نزد خانواده های اشرافی فرانسوی و اروپایی نسبت به سایر از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و جزو دسته نژاد گربه های اشرافی به حساب می‌آمدند.
ویژگی های کلی انواع گربه پرشین

باهوش و باوقار
دارای صبوری، آرامش و جذابیت ظاهری
دارای اندازه‌ های متوسط و بزرگ
دارای سر بزرگ و پهن و صورت و پیشانی گرد
گوش‌ های جدا، کوچک، گرد و دور ازهم
چشم های حساس با فاصله زیاد
دارای دم و موهای پرپشت
دارای چشمانی خمار، درشت، دور از هم و به رنگ های آبی یا نارنجی یا ترکیبی از هر دو رنگ

1. نروژین فارست (گربه جنگلی نروژ)

این گربه که نژاد آن به شمال اروپا بازمی گردد یکی از گران ترین نژاد های گربه می باشد. این گربه خاص با آب و هوای سرد سازگار است و نمی توان از آن در هر شرایطی نگهداری کرد.

اگر قصد نگهداری از این نژاد خاص گربه را دارید باید بسیار با توجه برخورد کنید چرا که مستعد برخی بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی و کلیوی است.

هزینه خرید این نژاد گربه در حدود 600 دلار می باشد اما با توجه به ظاهر، سن و برخی دیگر از معیار ها این هزینه می تواند افزایش نیز داشته باشد.

2. مائو مصری

گربه هایی با نژاد مائو مصری ابعاد متوسط و کوچک دارند و پاهای جلوی آنها کوتاه است. این گربه ها به دلیل رکه های سیاه موجود بر روی موی آنها شناخته می شوند.

ادعا هایی وجود دارد که نژاد این گربه را مربوط به مصر می دانند اما تحقیقات ژنتیکی نشان داده است که خواستگاه این گربه به اروپا و آمریکای شمالی باز می گردد.

گربه های این نژاد رفتاری بسیار دوستانه و وفادار دارند و به خصوص برای خانواده هایی با بچه مناسب هستند. قیمت این گربه در حدود 1200 دلار می باشد.

3. بریتانیایی مو کوتاه

نژاد بریتانیایی مو کوتاه به صورت پهن و بدن چاق خود شهرت دارد و اگر فیلم آلیس در سرزمین عجایب را دیده باشید گربه موجود در آن از همین نژاد است.

نژاد این گربه بسیار قدیمی بوده و به قرن اول میلادی و دوران رومیان باز می گردد. قیمت این نژاد گربه می تواند بسته برخی فاکتور های مختلف از 500 تا 1500 دلار باشد.

4. اسکاتیش فولد (فولد اسکاتلندی)

این نژاد گربه ظاهری شبیه به جغد داشته و به غضروف بد شکل خود معروف است که باعث می شود تا گوش های آن کج شود.

فولد اسکاتلندی در واقع یک گربه انباری سفید بود که گوشش جهش یافته است. بچه گربه هایی که با همان گوش های تا شده متولد شده اند، به عنوان نژاد جدید ثبت شدند.

اگر قصد خرید اسکاتیش فولد را دارید، به خاطر داشته باشید که این نژاد مستعد شرایط مختلفی از جمله کنه و ناشنوایی است. قیمت این نژاد از گربه بسته به شرایط مختلف در حدود 3000 دلار است.

5. نژاد اسفینکس (گربه بی مو)

این نژاد گربه از سال 1960 محبوب شده است و یکی از گران ترین نژاد های گربه به شمار می رود. این نژاد گربه موهای بسیار ریزی بر روی پوست خود داشته به چشم نمی آیند.

این گربه رفتاری شبیه به سگ داشته و با صاحب خود و همچنین دیگران گرم می گیرد. هزینه خرید این نژاد گربه در حدود 3000 دلار می باشد.

6. آبی روسی

نژاد گربه آبی روسی یکی از گران ترین نژاد های گربه است که قیمت آن در محدوده 3000 دلار و یا بیشتر قرار می گیرد. این نژاد از گربه بیش از یک قرن است که شناخته شده و رنگ مویی خاکستری دارد.

نژاد آبی روسی با صاحب خود بسیار دوستانه برخورد کرده و موی بسیار زیبایی دارد. طول عمر این گربه بین ده تا بیست سال بوده و در شرایط مناسب حتی می تواند تا 25 سال نیز عمر کند.

7. Peterbald (نژاد پیتر بالد)

گربه های پیتر بالد مانند نژاد قلبی از روسیه نشات گرفته اند. این گربه ها بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و اگر گربه دیگری دارید یا بچه دار هستید یک گزینه مناسب برای شما می باشد.

قیمت این نژاد از گربه بین 1000 تا 5000 دلار و بیشتر متغیر است و بستگی به شرایط گربه دارد.

8. گربه بنگال

این گربه ظاهری وحشی داشته اما خلق و خوش یک گربه خانگی را دارد. ظاهر این گربه شبیه به پلنگ است چرا که نژاد آن به گربه های پلنگی آسیایی باز می گردد.

گربه بنگال می تواند تا 25 هزار دلار قیمت داشته باشد که یکی از گران ترین نژاد های گربه به شمار می رود.

9. Allerca Hypoallergenic Cat (گربه آلرکا)

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که صاحبان حیوانات خانگی با گربه ها دارند ایجاد آلرژی در آنهاست. اما گربه ضد آلرژی الرکا این مسئله را حل کرده و هیچ گونه حساسیتی را در شما به وجود نمی آورد.

این نژاد گربه از 6 تا 50 هزار دلار قیمت دارد که برخی از عاقان گربه به دلیل عدم ایجاد حساسیت در آنها مایل به پرداخت آن هستند.

10. گربه آشرا

گران قیمت ترین نژاد گربه، گربه آشرا می باشد. این گربه یکی از عجیب ترین گربه های خانگی است که ظاهری شبیه به پلنگ داشته و قیمت ان به 125 هزار دلار می رسد.

این گربه ها به هوای گرم نیاز داشته و همچنین معروف است که به کودکان علاقه دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد