اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راه آسان برای یادگیری سریع تر و بهتر مطالب

یکی از بزرگترین مشکلات افراد در هنگام یادگیری زیاد بودن زمان مطالعه و بازدهی کم متناسب با زمان است که علاوه بر ارتباط نزدیک با هوش افراد به مهارت آن ها نیز بستگی دارد.

5 راه آسان برای یادگیری سریع تر و بهتر مطالب


یکی از بزرگترین مشکلات افراد در هنگام یادگیری زیاد بودن زمان مطالعه و بازدهی کم متناسب با زمان است که علاوه بر ارتباط نزدیک با هوش افراد به مهارت آن ها نیز بستگی دارد.

یادگیری پایه اصلی رشد فردی است و همه باید برای رسیدن به پیشرفت در هر جنبه از زندگی خود برای یادگیری وقت بگذارند. به لطف علم روش های موثر جدیدی در مورد چگونگی استفاده حداکثری از یادگیری وجود دارد که آن را به یک عادت روزمره لذت بخش برای خودسازی تبدیل می کند.

1. از روزمرگی ها خلاص شوید

برخلاف تصور مردم تکرار دائم در تمرین به شما در یادگیری بهتر و سریعتر کمک نمی کند بلکه باید در هربار تمرین اندکی از جزئیات را تغییر دهید. ایجاد تنوع در مسیر یادگیری و تمرین به شما کمک می کند سریع تر یادگیری را پیگیری کنید و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

روزمرگی

2. ماجراجو باشید

شاید برایتان عجیب بنظر برسد اما شما باید در هنگام یادگیری مکان های مختلف و حالت های مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید مکان و حالتی را برای حداکثر میزان یادگیری خود پیدا کنید. همچنین محیط می تواند با مطلب مورد نیاز شما که درحال یادگیری هستید پیوند داشته باشد و به تمرکز شما کمک کند.

یادگیری

3. زیاد یاد نگیرید

ممکن است احساس کنید که هرچه کار خاصی را تمرین کنید مهارت بیشتری در آن خواهید داشت. علم به این پدیده یادگیری بیش از حد می گوید و آن را بی فایده می نامند زیرا علم کشف کرده است که استراحت منظم باعث افزایش بهره وری و همچنین تمرکز فرد می شود. مطالعه دیگر نشان می دهد که چگونه "تمرین توزیع شده" یا تقسیم یادگیری در جلسات کوتاه می تواند در مقایسه با خستگی زیاد ، مفیدتر است. نکته اصلی ایجاد تعادل در روز شما با اطمینان از این است که یادگیری همیشه وجود دارد بدون اینکه منجر به فرسودگی ذهنی شود.

استراحت

4. تجربیات خود را از یادگیری با دیگران به اشتراک بگذارید

یک فردی را پیدا کنید که بتوانید پس از هربار یادگیری درباره دانسته های جدید خود با او به صحبت بنشینید و از او کمک بگیرید تا اعتاد به نفس شما افزایش یابد برای مثال ار زبان جدید را یاد میگیرید تکرار آموزه های شما برای فرددیگری کمک می کند حافظه و مهارت شما بر آن زبان افزایش پیدا کند.

تجربه

5. برخی از وظایفتان را متوقف کنید

محققان دریافته اند که انجام همزمان چند کار میزان بهره وری و عملکرد شما را کاهش می دهد زیرا علاوه بر ناتوانی در به پایان رساندن کارها عوامل مختلفی نیز باعث توقف در پیگیری کارها می شود. با تمرکز بر روی یک فعالیت می توانید عادات یادگیری خود را تقویت کنید. جابجایی از یک کار به یک کار دیگر نه تنها پیشرفت شما را به تعویق می اندازد بلکه توانایی شناختی شما را در جذب و حفظ اطلاعات جدید کاهش می دهد.

تمرکز

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد