اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با خواص گیاهی که تنها در قطب جنوب رشد نمی کند بیشتر آشنا شوید

نعنا از خانواده گیاهان برگ سبز است و دارای انواع بسیاری است و در درمان و آشپزی از اقبال خوبی برخوردار است و کاربرد زیادی دارد. این گیاه تمامی نقاط دنیا رشد می کند.

با خواص گیاهی که تنها در قطب جنوب رشد نمی کند بیشتر آشنا شوید


نعنا از خانواده گیاهان برگ سبز است و دارای انواع بسیاری است و در درمان و آشپزی از اقبال خوبی برخوردار است و کاربرد زیادی دارد. این گیاه تمامی نقاط دنیا رشد می کند.

بیشترین نوع نعنا به نام نعنا وحشی شناخته می شود ویکی از صدها گونه متفاوت نعنا است. این گیاه بومی تمام مناطق دنیا است اما در قطب جنوب رشد نمی کند.

نعنا به دلیل داشتن طعم و عطر بینظیر کاربرد زیادی در آشپزی و درمان و حتی خنک کردن دهان دارد اما در این مطلب شما را با خواص بیشتری از نعنا آشنا خواهیم کرد.

آدامس

سال ها است که از نعنا در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. اما مطالعات انسانی زیادی وجود ندارد که اثر نعنا بر بدن را نشان دهد به جز کمک به هضم غذا و تسکین سندرم روده تحریک پذیر که نعنا برای این موارد تاثیر گذار است.

1. سلامت مغز

مصرف نعنا می تواند باعث سلامت مغز شود. یک مطالعه نشان داد عصاره نعنا برای درمان علائم آلزایمر موثر است، اگرچه تحقیقات بیشتری نیاز دارد. مطالعه دیگری نشان داد که بوی نعنا فلفلی می تواند حافظه را تقویت کرده و هوشیاری را افزایش دهد ، اگرچه مشخص نیست که خوردن آن نیز اثرات مشابهی می تواند نشان دهد یا نشان نمی دهد.

مغز

2. سلامت گوارش

نعنا به عنوان دارویی برای مشکلات گوارشی شناخته می شود. مصرف روغن نعنا درد شکمی را کاهش می دهد و به درمان سندرم روده تحریک پذیر بدون ایجاد عوارض جانبی کمک می کند. مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که نعنا قادر به از بین بردن باکتری ها، کاهش استرس و مبارزه با سلول های تومور سرطانی است. آزمایشات انسانی برای تعیین اینکه آیا نعنا نیز این اثرات را بر روی بدن انسان دارد ، لازم است.

گوارش

3. منبع غنی از مواد مغذی

محتوای انواع نعنا با یکدیگر متفاوت است اما یک قاشق نعنا فلفلی فاقد پروتئین، کربوهیدرات، چربی و شکر است و تنها 1 گرم کالری و فیبر دارد. اما به طور کلی به یک قاشق غذاخوری نعنا تازه دارای 3 گرم کالری و 1 گرم فیبر، ویتامین A و C، آهن و کلسیم است.

نعنا

شما می توانید نعنا را به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید برای مثال می توانید از برگ نعنا در کیک شکلاتی، سالاد، لیموناد، سوپ، مرغ و غذاهای گیاهی استفاده کنید.

مصرف نعنا برای بیشتر افراد بی خطر است و مصرف آن معمولاً عوارض جانبی ندارد و آلرژی به نعنا غیر معمول است. در افرادی که به نعنا حساسیت دارند ، تماس با این گیاه می تواند علائم آسم را در آن ها ایجاد کند. به همین دلیل افرادی که به نعنا حساسیت دارند باید کاملاً از مصرف آن اجتناب کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد