اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: کارشناسان و سرمایه گذاران ناامید از افزایش قیمت طلا

سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته در میان کارشناسان و سرمایه گذاران بازار طلا یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی کنند.

کارشناسان و سرمایه گذاران ناامید از افزایش قیمت طلا


سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته در میان کارشناسان و سرمایه گذاران بازار طلا یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی کنند.

در هفته ای که گذشت 15 تحلیلگر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند که 8 تحلیلگر یا 53 درصد از آنها به صعودی شدن قیمت طلا رای دادند. هفت نفر باقی مانده نیز اظهار داشتند که نسبت به آینده قیمت طلا بی طرف هستند.

علاوه بر کارشناسان، 954 نفر از سرمایه گذاران نیز در این نظرسنجی شرکت کردند که 512 نفر یا 54 درصد از آنها به افزایشی شدن قیمت طلا رای دادند. 249 نفر از سرمایه گذاران معتقد بودند قیمت طلا کاهشی شده و 193 رای دهنده نیز اظهار بی طرفی کردند.

طی هفته گذشته طلا تلاش زیادی برای رسیدن به سطح 1800 دلاری از خود نشان داده اما نتوانست به این سطح دستیابی پیدا کند.

عدم رشد قیمت طلا و ناکامی آن در رسیدن به سطح 1800 دلار در حالی است که سیاست های مالی بانک مرکزی ایالات متحده برای طلا بسیار مفید بوده و نرخ بهره برای مدتی طولانی تر نزدیک به صفر باقی خواهد ماند.

همچنین دولت بایدن قصد تصویب یک بسته محرک مالی دیگر را داشته و انتظارات تورمی نیز به شدت در حال افزایش است که می تواند برای طلا بسیار خوب باشد.

با این وجود طلا در محدوده 1770 دلار باقی مانده است که در نتیجه آن ناامیدی بسیار زیادی در میان کارشناسان و سرمایه گذاران بازار فلز زرد دیده می شود.

قیمت طلا

تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار می دهند؛ در صورتی که قیمت طلا نتواند طی روز های آینده جهش خوبی از خود نشان دهد سقوط کرده و به سطوح پایین تری بازخواهد گشت.

سرمایه گذاران و همچنین تحلیلگران از دو هفته گذشته انتظار داشتند که قیمت طلا از مقاومت مهم خود در 1800 دلار عبور کرده و به سطوح جدیدی دست پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد.

با وجود عدم توانایی افزایش قیمت طلا به بالای 1800 دلار، تحلیلگران معتقدند طلا توانسته است حمایت خوبی در بالای سطح 1750 دلار به دست آورد.

آدریان دی کارشناس بازار طلا می گوید: طلا در دراز مدت افزایش های چشمگیری را تجربه خواهد کرد اما در حال حاضر باید به کف قیمتی خود در 1745 دلار بازگردد تا یک حرکت صعودی جدید آغاز شود.

در این شرایط مهم ترین سؤالی که وجود دارد میزان کاهش قیمت طلا تحت یک شرایط نزولی است. مارک چندلر تحلیلگر بازار طلا معتقد است در صورتی که فلز زرد نتواند سطح 1750 دلار را حفظ کند تا 1724 دلار نیز سقوط خواهد کرد.

طلا

چندلر اظهار داشت که با توجه به شاخص های MACD و Slow Stochastic قیمت طلا یک حرکت نزولی را تجربه کرده و تا 1752 دلار کاهش خواهد یافت.

هابر کورن دیگر تحلیلگر بازار طلا نیز معتقد است در طولانی مدت قیمت طلا صعودی خواهد بود اما هم اکنون چالش هایی مانند افزایش قیمت مس، افزایش ارزش شاخص بازار سهام و در نهایت بالا رفتن قیمت بیت کوین پیش راه طلا هستند که می توانند قیمت آن را کاهش دهند.

وی معتقد است با شرایط فعلی سرمایه گذاران پول خود را درون بازار طلا قرار نداده و در بازار های هیجان انگیز تر و با رشد بالا تر سرمایه گذاری خواهند کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد