اونس طلا2329.19
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

5 راه برای کاهش استرس در کوتاه ترین زمان ممکن

امروزه استرس به یکی از بزرگ ترین دغدغه های زندگی مدرن تبدیل شده است که می تواند ابعاد مختلفی از جسم و روح شما را تحت تاثیر قرار داده و به آن ها آسیب وارد کند.

5 راه برای کاهش استرس در کوتاه ترین زمان ممکن


امروزه استرس به یکی از بزرگ ترین دغدغه های زندگی مدرن تبدیل شده است که می تواند ابعاد مختلفی از جسم و روح شما را تحت تاثیر قرار داده و به آن ها آسیب وارد کند.

پس اگر احساس استرس می کنید تنها کافی است 10 دقیقه از زمان روزانه خود را به یکی از فعالیت های زیر اختصاص دهید تا استرس شما کاهش یابد.

1. ورزش

ورزش در واقع بدن شما را ترغیب می کند تا هورمون های خوبی مانند اندورفین ترشح کند که می تواند به شما کمک کند تا استرس کمتری داشته باشید. استرس همچنین می تواند باعث شود ناخودآگاه عضلات خود را منقبض کنید که ورزش به به استراحت عضلات شما کمک می کند.

ورزش

2. سازماندهی به کارها

استرس می تواند هنگامی شروع شود که احساس کنید که زمان کافی برای انجام تعداد زیادی از کارهایتان ندارید و زمان برخی از آن ها نیز درحال به پایان رسیدن است. نوشتن لیست کارها و مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا برای تمام کارها زمان داشته باشید و بر روی آن ها متمرکز شوید.

برنامه ای برای خود از کارهایتان بنویسید به این صورت که مدت زمان انجام هرکدام را مشخص کنید و آن ها را اولویت بندی کنید در عین حال کارهایی را که می توانید به زمان دیگری موکول کنید و یا انجام آن ها را به دیگران بسپارید را مشخص کنید و همچنین در انتها برای انجام آن ها برای خودتان پاداش تعیین کنید.

لیست

3. نفس کشیدن

استرس و اضطراب می تواند نحوه تنفس شما را تحت تاثیر قرار دهد و تأثیرات جریانی بر احساس بدن و ذهن شما داشته باشد. چند نفس عمیق کشیدن می تواند باعث کند شدن تنفس و ضربان قلب، شل شدن عضلات و آرامش ذهن شود.

نفس

4. وقت گذاشتن برای خود

استرس می تواند بر احساسات و نحوه رفتار ما و همچنین سلامت جسمی و روحی ما تأثیر بگذارد. استرس ممکن است باعث تحریک پذیری و زودرنجی و عصبانیت زودهنگام در فرد شود. وقتی متوجه می شوید که استرس بر احساس و رفتار شما تأثیر می گذارد ، وقت آن است که چند دقیقه را صرف تمرکز بر روی خود کنید. کاری انجام دهید که از آن لذت می برید مانند گوش کردن به موسیقی آشپزی و یا کتاب خواندن ، یا یک دوست یا همکار معتمد پیدا کنید که بتوانید درباره احساس خود با او صحبت کنید.

موسیقی

5. مراقبه

اگر هنوز مراقبه یا تمرینات آرام سازی را امتحان نکرده اید هنگامی که استرس دارید بهترین زمان برای شروع آن است. از نظر علمی ثابت شده است که مراقبه به کاهش و مدیریت استرس و ارتقا سلامت ذهنی کمک می کند. این راه برای مواقعی که دچار استرس می شوید و یا به عنوان یک راه پیشگیری در مواقعی که احساس خوبی دارید مفید است.

مراقبه

چرا باید استرس را کاهش داد؟

در حالی که کمی استرس طبیعی است و در واقع می تواند به عملکرد موثرتر شما در زمان فشار کمک کند اما استرس مداوم برای سلامت جسمی یا روانی شما مفید نیست. از ایجاد سردرد و از دست دادن خواب تا تأثیر بر عملکرد هورمونی و فشار خون دلایلی است که کارشناسان نسبت به این بیماری هشدار می دهند. شاید شما نتوانید از تمام استرس هایتان دور شوید اما انجام کارهای بالا به شما در کنترل آن ها کمک می کند.

چه موقع باید کمک بگیرید ؟

استرس مداوم بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد در نتیجه بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید. اگر دو هفته یا بیشتر احساس ناراحتی کرده اید باید به پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید: برای کمک به سلامت روان نیازی نیست منتظر یک وضعیت بحرانی باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد