اونس طلا2318.59
مظنه15,356,000
18 گرم3,544,900
ارزش سکه34,597,068
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000

بایدن: در مورد برنامه هسته‌ای ایران با متحدانمان همکاری می‌کنیم

رئیس جمهوری آمریکا گفت که در مورد برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی با متحدان ایالات متحده همکاری نزدیکی خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا،جو بایدن پنجشنبه در اولین سخنرانی خود در کنگره افزود: در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی علیه امنیت ما و دنیا هستند با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی به تهدیدهای ناشی از این کشورها بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به جنگ در افغانستان اشاره کرد و گفت: پس از ۲۰ سال شجاعت و جانفشانی آمریکایی‌ها اکنون زمان آن است که نیروهایمان را به خانه بازگردانیم.
بایدن افزود: اشتباه نکنید. پس از ۲۰۰۱، تهدیدهای تروریستی فراتر از افغانستان گسترش یافته است و همچنان در مقابل تهدیدها علیه آمریکا هوشیار هستیم.


وی تصریح کرد: القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و نقاط دیگری در آفریقا، خاورمیانه و فراتر از آن هستند.
رئیس جمهوری آمریکا در خصوص چین نیز اظهار داشت: ما در رقابت با چین و سایر کشورها برای پیروزی در قرن بیست و یکم هستیم. چین و دیگر کشورها بسرعت در حال نزدیک شدن هستند.
بایدن همچنین افزود: در رابطه با روسیه باید بگویم، به رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین بروشنی گفته ام که ما خواهان افزایش تنش نیستیم اما اقدامات آنها تبعاتی دارد.
وی گفت: من بطور مستقیم و متناسب به دخالت روسیه در انتخاباتمان و حملات سایبری آنها علیه دولت و شرکت هایمان پاسخ داده ام. آنها این دو کار را انجام دادند و من به آنها پاسخ دادم.

بایدن توضیح داد که واشنگتن و مسکو می‌توانند در حوزه‌های منافع مشترک از جمله تسلیحات اتمی و تغییرات اقلیمی همکاری کنند.

وی در این باره اظهار داشت: «درخصوص روسیه، من به رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین، تصریح کردم همزمان که ما به‌دنبال تنش‌زایی نیستیم، اما اقدامات آنها دارای پیامدهایی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه پاسخ مناسب و مستقیمی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و حملات سایبری داده است، افزود: «اما ما می‌توانیم منافع دوجانبه همکاری کنیم. همانطور که در معاهده نیو استارت درخصوص تسلیحات اتمی انجام دادیم و آنچه که داریم درخصوص تغییرات اقلیمی انجام می‌دهیم».

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین گفته که واشنگتن در رقابت منطقه‌ای با پکن حضور پیدا می‌کند اما به دنبال تنش و تقابل نیست.

وی در این باره تاکید کرد: «به رئیس‌جمهور شی گفتم که ما حضور نظامی قدرتمند خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را حفظ می‌کنیم، همانطور که با ناتو در اروپا انجام می‌دهیم. البته نه برای آغاز درگیری بلکه برای جلوگیری از آن».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد