اونس طلا2195.79
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کرونا در تهران رکورد زد/هنوز به قله بیماری نرسیده‌ایم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی کرونا در تهران، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته رکورد جدیدی در میزان بستری جدید در استان به ثبت رسید.

به گزارش سایت طلا،دکتر علیرضا زالی گفت: آمار بیماری کرونا در استان تهران کمامان در شاخه صعودی و روبه افزایش تست به شکلی که ما در طول ۲۴ ساعت گذشته رکورد جدیدی در میزان بستری جدید در استان به ثبت رساندیم و ۱۸۲۰ بیمار جدید در تهران در ۲۴ ساعت قبل بستری شدند که ۲۰۲ نفر از آنها مستقیما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

BOX:491554520

وی افزود: با این احتساب کلیه موارد بستری در ۱۰۵ بیمارستان استان تهران ۸۲۳۰ بیمار است که ۲۰۱۰ نفر از آنها در ICU بستری هستند. با توجه به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳۰ بیمار مجموعا از بیما ستان‌های تهران ترخیص شدند و با توجه به عدد ۱۸۲۰ رکورد روزانه مشاهده می‌کنید که تعداد بستری جدید ما از موارد ترخیصی فزونی دارد و این نشان دهنده بالا بودن سطح اشباعی بیمارستان‌ها است پس کماکان رو به صعود هستیم و هنوز به قله و آمار همگن و متوازن نرسیده‌ایم و پیش‌بینی ما تکرار این الگو تا اواسط هفته آینده است.

زالی تاکید کرد: در بخش مراجعین سرپایی که اولین شاخص اصلاح پذیر ما است کماکان عدد ما ۱۵ هزار و ۸۰۰ بیمار است که اگر سهم بخش خصوصی را هم در نظ بگیریم عدد فراتر هم خواهد رفت. مستحضرید که تا زمانی که شاخص سرپایی ما به عدد منطقی تر و روند افولی نزدیک نشود کماکان سایر شاخص‌ها هم افزایشی خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: نکته مهم که این هفته جلب توجه می‌کند این است که باز توزیع مراجعین سرپایی ما به بخش درمانی نسبت به بخش بهداشتی بیشتر شدند که دو دلیل دارد. اولین موضوع این است که ممکن است الگوی بیماران به سمت بدحال تر شدن رفته باشد و یا به دلیل فعال شدن مطب‌ها بار مراجعه به مراکز بهداشتی تغییر کرده است. به نظر می‌رسد شرایط اول بیشتر به واقعیت نزدیک باشد و الگوی مراجعه بیمارستانی مشخص میکند بیمارانی که بستری می‌شوند حال وخیم تری دارند.

وی افزود: در طول روزهای اخیر مجددا الگوی خانوادگی بیماران رو به افزایش است. تنها شاخصی که نسبت به هفته گذشته کاهش یافته میزان مراجعین و بستری زیر ۱۰ سال بوده است اما در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال افزایش آمار مبتلایان را داریم. متاسفانه ۸۵ درصد مرگ و میر در استان تهران در طول هفته اخیر مربوط به سنین بالاتر از ۵۵ سال بوده است و ۵۴ درصد بستری هم مربوط به گروه سنی ۵۵ سال به بالا بوده است یعنی کمامان بالاترین میزان بستری و مرگ و میر مربوط به ابتدای کهنسالی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد