اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 نوشیدنی محبوب که آسیب جدی به کلیه شما وارد می کند

نوشیدنی هایی که شما در طول روز می نوشید به همان اندازه غذایی که می خورید بر بدنتان تاثیر می گذارد. یکی از این تاثیرات می تواند بر روی کلیه شما باشد.

4 نوشیدنی محبوب که آسیب جدی به کلیه شما وارد می کند


نوشیدنی هایی که شما در طول روز می نوشید به همان اندازه غذایی که می خورید بر بدنتان تاثیر می گذارد. یکی از این تاثیرات می تواند بر روی کلیه شما باشد.

نوشیدنی های محبوبی که هر روز آنها را می نوشید می توانند آسیب های جدی به کلیه شما وارد کنند. این نوشیدنی ها بر خلاف قهوه و یا آب ولرم که بسیار مفیدند می توانند بسیار آسیب زا باشد.

در ادامه نوشیدنی های مضر برای کلیه را به شما معرفی خواهیم کرد تا با دوری از آن ها سلامت خود را حفظ کنید.

نوشیدنی

1. نوشابه

اگر دوست دارید از سلامت کلیه خود محافظت کنید بهتر است که از همین الان نوشابه را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

یک مطالعه که در سال 2016 و در تهران انجام شد و در ژورنال نفرولوژی منتشر شد، نشان داد که در میان 2،382 شرکت کننده در مطالعه لیپید و گلوکز، کسانی که بیش از چهار نوشابه غیر شیرین با قند می نوشند بیش از دو برابر خطر ابتلا به بیماری کلیوی را دارند.

اگر کولا نوشیدنی مورد علاقه شما است، ممکن است تأثیرات منفی آن حتی بیشتر باشد. یافته های منتشر شده در ژورنال اپیدمیولوژی نشان داد که افرادی که مصرف روزانه دو یا چند کولا را گزارش کرده اند در معرض خطر بیماری مزمن کلیه می باشند.

نوشابه

2. نوشابه های رژیمی

نوشیدن نوشابه رژیمی چندان از نوشیدنی های شیرین شده با قند یا شربت ذرت با فروکتوز بالا بهتر نیست و به سلامت کلیه آسیب وارد می کند.

طبق مطالعه ای که در سال 2011 در مجله کلینیکی انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شد، در میان 3 هزار و 318 زن شرکت کننده در مطالعه بهداشت پرستاران، کسانی که روزانه دو یا چند نوشابه رژیمی می نوشیدند، دو برابر بیشتر افرادی که نوشابه نمی نوشیدند در معرض خطر بیماری های کلیوی قرار داشتند.

نوشابه رژیمی

3. آبمیوه های بازاری

آبمیوه های تجاری یه طور معمول قند و کالری بسیار بالایی داشته و نه تنها باعث چاقی شما می شوند بلکه به کلیه ها نیز آسیب وارد می کنند.

در میان شرکت کنندگان در مطالعه لیپید و گلوکز که در تهران انجام شد مشخص شد که افرادی که نوشیدنی های با قند بالا می نوشند؛ میزان بیماری های مزمن کلیوی در آنها به طور قابل توجهی بالاتر از کسانی است که به ندرت نوشیدنی های شیرین می نوشند.

آبمیوه

4. نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی علاوه بر این که به کبد آسیب وارد کرده و شما را به کبد چرب مبتلا می کند، کلیه ها را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

در یک مطالعه تطبیقی نشان داده شد که افرادی که از مشروبات الکلی استفاده می کنند شاخص پروتئین آلبومین در ادرار آن ها بالا تر است. بالا بودن شاخص این پروتئین نشان دهنده بیماری کلیوی است.

مشروبات الکلی

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد