اونس طلا1844.9
مظنه4,394,000
18 گرم1,014,300
ارزش سکه9,899,682
قدیم (بهار)9,900,000
جدید (امامی)10,165,000
نیم5,800,000
ربع3,800,000
 

افزایش ۳۷ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرد

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش ۳۷ درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده است،گفت: فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند و یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند.

به گزارش سایت طلا ،محمد اکبر اشرفی دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی و عضو هیئت مدیره کانون مرکزی کارکنان بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کل کشور در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه افزایش نرخ حق بیمه باید بر اساس معیار و شاخص هایی انجام شود گفت: اگر شاخص هایی که برای افزایش قیمت بیمه شخص ثالث وجود دارد حداقل باید برای جامعه هدف مشخص شود یعنی مردم باید بدانند که این ارقام بر اساس چه فعل و انفعالات علمی و یا تجربی و اقتصادی تعیین می شود.

وی افزود: افزایش نرخ حق بیمه تأثیر زیادی روی زندگی روزمره مردم می گذارد چراکه بیمه شخص ثالث اجباری است و لذا هر درصدی که به آن اضافه می شود باید بر مبنای یک آنالیز و بررسی و تحقیقات میدانی و علمی باشد.

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش 37 درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده گفت: فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند و یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند تا مردم هم در جریان کار قرار بگیرند.

اشرفی افزایش نظارت ها در حوزه بیمه ای به ویژه بیمه شخص ثالث و سایر بیمه های صنعتی را خواستارشد و افزود: به ازای افزایش حق بیمه شخص ثالث باید تعهداتی هم تعریف شود اما با توجه به موقعیت درآمدی و دریافتی مردم باید نظارت ها را بیشتر و برای افزایش قیمتها نیز مبانی را تعریف کنیم.

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه نرخ دیه و بیمه شخص ثالث خارج از چارچوب قانونی و علمی تعریف نمی شود گفت: گزارشات شرکت های بیمه مبنی بر خسارت 107 درصدی از بابت بیمه شخص ثالث باید قابل اثبات و مبانی آن نیز مشخص باشد.

***نرخ دیه امسال منطقی نیست/ مسئولان تجدیدنظر کنند

محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعریف شرکت های بیمه از نظر متضرر شدن به خاطر بیمه شخص ثالث باید مشخص شود گفت: باید دید که واقعاً شرکت های بیمه از این بابت ضرر کرده اند یا اینکه سودشان کمتر شده است؟!

وی افزایش نرخ دیه را غیرمنطقی دانست و افزود: اگرچه ارزش جان انسان بسیار بسیار بالاست اما با این وضعیت جامعه و سبد کالایی مردم این درصد از افزایش هم درست نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش نرخ دیه ساختار خاص خودش را دارد اما دستگاه هایی که نرخ دیه را مشخص می کنند باید توجه داشته باشند که با این کار آیا به مردم خدمت می کنند یا اینکه مردم با این نرخ متضرر می شوند؟!

باقری بر لزوم تجدیدنظر در تعیین نرخ دیه تأکید و اظهارکرد: نرخ دیه را مجلس تعیین نکرده اما دستگاه های ذیربط در این قضیه باید درمورد نرخ دیه تجدید نظر و بازنگری کنند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مجلس موضوع خسارت 107 درصدی شرکت های بیمه را پیگیری خواهد کرد گفت: موضوع مهم تر بحث دیه است که باید بر مبنای علمی و دقیق تعیین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان از کشورهای موفق در حوزه بیمه الگو گیری کرد اظهار کرد: متاسفانه ما در قانونگذاری از تجربه های دنیا در این زمینه استفاده نکردیم.

خبر های فعال سایت 0

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

طلای۲۴ نه ماه میگه :

تاریخ: 1400/02/15 ساعت 10:50
سلام
لطفاً مراقب این قوانین کشکی بیمه
و غیره باشید،هر روز یک قانون چه با نظر خانه ملت چه بدون نظر خانه ملت.کمر مردم زیر این فشارها خم نشده بلکه شکسته شده و متاسفانه مسولین ده یا ۱۵ درصد مردمی را می‌بینند که در ایام تعطیلی به شمال حمله میکنند و مابقی ملت باید تاوان آنان را پرداخت کنند و دولت همه را با یک چشم نگاه می کند.

0 0

*مهدی جوادپور میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/10 ساعت 18:10
سلام به همه آقا این قانون جدید خیلی مشکل داره به هرکی میگم جواب تو نیست یعنی چه من پارسال ۱ تومن پول بیمه دادم الان میگه باید ۳تومن دیگه بدی یعنی چه. ماشین میزارم خونه سوار نمیشم. ۱۰ سال پول بیمه دادم .۷۰درصد تخفیف داشت. میگه از صفر باید بدی. بخدا پول زور از مردم میگیرن. هیچ کس حرف نمی زنه.از قبل اطلاع رسانی کنید مردم بدانند چیکار کنند که گرفتار قانون هر ساله شما نشن.

0 0

*حمید میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/10 ساعت 15:12
سلام‌خدمت‌مسعولانه‌با‌سواد‌‌ کشور‌عزیزمان‌. اگه‌به همین منوال حق بیمه تاَمین‌ اجتماعی بالا بره تاچند‌سال‌بعدی‌باید‌۴۰۰۰۰۰۰‌پرداخت کنیم.خدایی دارین بهمون ظلم میکنین

0 0

*مهدی میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/10 ساعت 04:58
در طی یکسال گذشته بدلیل کرونا تردد خودروها و آمار تصادفات کمتر شده اما شاهد افزایش بی رویه قیمت بیمه نامه هستیم . احتمالا ضرر بیمه باید بخاطر حقوق های نا متعارفشان باشد که سابقه درخشانی در این زمینه دارند

0 0

*رزمنده خسته میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 21:35
خدا ازتون نگذره....
چطور تو این بیکاری که بیمه رو از جیبمون میدیم ۸۰۰ هزار تومان بیمه پرداخت کنیم با ۵۴ سال سن....
😠😠😠
مجبوریم دیگه قید بیمه رو بزنیم،،😏

0 0

*محمد میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 12:57
تمام مقررات بیمه ثالث به نفع سرمایه داران شرکتهای بیمه ای تدوین شده و میشه و معلوم نیست اینهمه نهاد و شخصیتی که دم از خدمت به مردم و معیشتشون میزنن ، کجا سرشون گرمه!
نرخ بیمه ثالث یکطرف، مقررات جدید تخفیف خسارتها و از بین رفتن خسارتها پر صورت استفاده از بیمه ثالث اوتهم تا جاییکه شما حتی جریمه میشی!!! به یک طرف.
مگه فلسفه بیمه ثالث،کنک به مردم در زمان عدم توانایی پرداخت دیه تصادفات نیست؟ به بهانه اینکه رانندگان ملزم به رانندگی ایمنتر بشن،با کووکترین حرکتی، نه تنها تخفیفها از بین میره بلکه جریمه هم میشیم😳😳😳😳😳😳😳

0 0

*محمد میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 12:52
بیمه و ضرر😳😳😳😳😳
جل الخالق🤔🙄

0 0

*احمد میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 08:16
با سلام..واقعا این افزایش نرخ دیه زهرمار کرده ماشین داشتن رو برای مردم ایران...یعنی چی آخه!!طرف تا زنده هست، بهایی نداره..حالا که مرد بهش دیه چند صد میلیونی میخوان بدن..آخه بکی نیست جلوی این افزایش سالانه ی نرخ دیه روبگیره..همه ش بفکر خالی کردن جیب مردمن به هر نوعی..
خدایی عین ظلمه..باید کمپینی برای این قانون مسخره تشکیل بشه..

0 0

*لیلا میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 07:36
سلام به همه دوستانی که نظر دادن من خودم بیمه گر هستم و از این قانون جدید ناراضی هستم و اگه مجلس این قانون تایید نکرده پس چطور اجرایی شده یا حکایت همون گرونی بنزین که شب خوابیدن صبح بیدار شدن دیدن بنزین گرون شده و حدود نیمی از پول حق بیمه به جیب دولت می‌ره و مابقی هم برای دیه و غیره و غیره.سخن زیاد اما اینجا جای گفتن نیست و فایده ای هم نداره که ما فقط تایپ کنیم.

0 0

*معین میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 02:43
والا مملکت که نیست
این خر تو خری که تو این مملکته هیچ جای دنیا نیست
نرخ خودرو تو 1سال 3بار افزایشی شده
همه اجناس داخلی با دلار 50 تومن محاسبه و قیمت گذاری شده
فقط کافیه نرخ اجناس رو تو 1 سال گذشته نگاه کنید و با نرخ الان مقایسه کنید
والا با نرخ تورم 300 درصد محاسبه کردن

0 0

*علی کرمی میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 02:01
دراین برهه دولت باید به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشد.باوضعیت کرونا درآمد مردم کفاف زندگی بخورنمیررانمیدهد بیمه مهم است.اما نان شب مهمتر.قانون گذار بایدچنین مواقعی قانون را دوربزند.ومصلحت جامعه رادرنظر بگیرد.این حاکمیت حاکمیت حضرت علی(ع)نیست.حضرت علی درموارد مشابه از بیت المال به نیاز مندان کمک میکرد.الان که بیش ازهشتاددرصد جامعه مانیازمند است.قانون گذار باید یه فکری بکندتاازدرد مردم بکاهدنه اینکه به درد مردم بیافزاید.ترا خدا کمی هم به فکر آخرتتان باشید.

0 0

*علی میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 01:06
واااای بر شما که اسمتون مسلمونه،، من پارسال ماشینم 1 میلیون بیمه گردم اما امسال با قوانین جدید 3میلیون و هشتصاد هزار تومان، بخدا خیلییی حرص خوردم و هر کیو شد نفرین کردم،،، واقعا نمیدونم چی بگم،، بعد انتظاره رای دادن هم دارین؟!

0 0

*رضامرکی میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 00:15
سلام این قانون جدیدبیمه شخص ثالث خیلی مشکل داره وخواهشمندم رسیدگی کنین چرابا15سال سابقه بیمه پردازی چون پلاک فعال نداشتم الان بایدازصفربیمه کنم. کسی که بیمه پردازی میکنه بایدازمزایابهره مندبشه یاصاحب پلاک؟ چرامن هزینه بیمه روبدم ولی عوایدش مال صاحب پلاک باشه؟ چراتخفیف روبراساس کدملی محاسبه نمیکنن تاهیچ کس ضررنکنه. بیمه فقط به فکرپرکردن جیب خودشه مگرچنددرصدازماشینایی که بیمه پرداخت میکنن به خسارت میخورن که بیمه ضررمیکنه!!! تازه هرسال بیمه روبالامیبرن وتخفیف هیچ میشه چراکسی نظارت نمیکنه. موندم چه کسایی این قانون روتصویب کردن. واقعا چرابایدقانون های ماشانسی بشه خودتون قصاوت کنین آیا این شانسی نیست که کسی قبل سال ماشین خریده وسابقه بیمه پردازی هم نداشته تمام ثخفیف ها بهش میرسه ولی کسی که 15سال سابقه بیمه پردازی داشته چون پلاک بنامش نبوده بایدازصفر بیمه کنه واز هرکجاپیگیرمیشیم میگن این دیگه شانسش بوده. حالم به هم میخوره ازاین قانون های شانسی که یکی یک دفعه صاحب 15سال تخفیف بشه ولی کسی که سابقه بیمه پردازی داشته تخفیف نداشته باشه. واقعا متاسفم وازنهادهای مرتبط خواستاررسیدگی واصلاح قانون جدیدبیمه شخص ثالث رادارم. ممنون. مرکی ازبیرجند

0 0

*محمدرضا میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/09 ساعت 00:06
بنده۲۰سال ماشین دارم تا ببینه هیچ گونه استفاده نکردم بایک کد مالی همه چیزمشخص میشه امسال ماشینم عوض کردم بخطر کرونا تعویض پلاک هم ممنوع آیا درست است که ساینا مدل ۹۹حدودسه میلیون پانصد بیمه بدهم همه مسئولان دم از قانون میزنند ولی به جان مردم بیچاره افتانددولت پیشرفت ما خیلی عقبیم فقط .... بهتر به بیم خسارت بزنی چون هیچ تخفیفی به رانندخوب نیست

0 0

*رضامرکی میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 23:15
باسلام
بیمه بااین شرایط وقانون جدید صاف صاف 10سال تا15سال بیمه پردازی من رو به خاطراینکه پلاک بنامم وهزاران نفردیگه مثل من روپایمال کرده والان خواسته باشم پلاک بزنم بایدازصفرشروع کنم چرایکی رسیدگی نمیکنه تخفیف بیمه بایدبراساس کدملی باشه تاهیچ کس متضررنشه تازه نقل وانتقال ماشین وهمچنین تصادفات روهم راحتترمیشه بررسی کرد. خواهشمندم رسیدگی کنین. ممنونم

0 0

*حمید میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 22:57
شوکه نگو... اعتراض بگو ناراحتی ونارضایتی بگو یکی ش خودم کی الان از این قانون جدید راضیه جز اونی که پلاک قدیمی به نام خودش داره این قانون جدید فقط به نفع دولت وشرکت بیمه ست نه ملت والا به خدا

0 0

*محمد رضا میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 22:05
با سلام ،قانون گذار بایستی تجدید نظر داشته باشه، با این شرایط پیش بره مردم بیمه گریز میشن ،؟؟چون توانای اقتصادی مردم کاهش پیدا کرده، و ریسک پذیر را تمرین میکنند ، در نتیجه بایستی سازمان زندانها بایستی گسترش داد،،

0 0

*اروین میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 19:48
خباسلام خدمت شما باید اضافه کنم شرکت های بیمه خیلی نامردن بیمه گذار رو مجبور به پر اخت ۲۰ درصد کل خسارت میکنن لذا حواستون باشه پلیس کروکی بکشه که تو موقع قتل شما مقصر بودید ۲۰‌درصد حق بیمه رو میگیره که با فرانشیز دیه ۴۸۰ میلیونی!!!! ۱۲۰ میلیون باید ناقابل بپردازید درضمن حواستون باشه دیه رو به خانواده میده نه ثالث کسی هم نیست نظارت کنه خیلی حواستون باشه

0 0

*رضا میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 18:52
فقط مردم پاره پوره شدن .مسعولین که براشون مهم نبوده ونیست .

0 0

*شاپور میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 18:45
کسی که تابحال تصادفی نداشته است،افزایش بیمه اجباری یک راهزنی بیش نیست.

0 0

*بیاض میهمان میگه :

تاریخ: 1400/02/08 ساعت 14:53
سلام. بیمه بدونه اینکه به فکر مردم باشه به فکر جیب خودشه که پر کنه .این قانون‌ جدید گذاشته که تخفیف روی پلاک میر یک نفر یک ماشین مدل پاین میخر باید بیمه ماشین صفر بریز میشه تقریبن سهدمیلیون میشه این انصاف نیست.یا کسانی هستن که ماشین پارسال خریدن تعویض پلاک کردن نرفتن اصلاحیه بیمه بزنن الان رفتن بیمه کن تخفیف روی ان پلاک میر باید از صفر بریز.تو خدا این قانون ایرادد زیادی دارد رسیدگی کنید. با تشکر.