اونس طلا2364.68
مظنه14,586,000
18 گرم3,367,100
ارزش سکه32,862,258
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

آیا نوشیدن آب سرد برای بدن ضرر دارد؟

نوشیدن روزانه 2 تا 3 لیتر یک توصیه پزشکی است که برای سلامت شما ضروری است اما اگر آب سرد بنوشیم باز هم همان اثرات مثبت را بر روی سلامتی ما دارد یا به بدن آسیب می زند؟

آیا نوشیدن آب سرد برای بدن ضرر دارد؟


نوشیدن روزانه 2 تا 3 لیتر یک توصیه پزشکی است که برای سلامت شما ضروری است اما اگر آب سرد بنوشیم باز هم همان اثرات مثبت را بر روی سلامتی ما دارد یا به بدن آسیب می زند؟

نوشیدن آب سرد ممکن است مزایا و معایب مختلفی بر روی بدن داشته باشد. بسیاری معتقد هستند که نوشیدن آب سرد ممکن است بیشتر از فواید آن ضرر داشته باشد.

گفته شده که آب سرد ممکن است باعث انقباض معده شما شود و روند هضم غذا را دشوار کند. برخی از افراد همچنین بر این باور هستند که در صورت نوشیدن آب در 4 درجه سانتیگراد یا کمتر ، بدن مجبور می شود برای حفظ دمای داخلی مطلوب خود (37 درجه سانتیگراد) بیشتر کار کند.

آب

در یک مطالعه که در Chest منتشر شد، مشخص شده است که مصرف آب سرد باعث ضخیم شدن مخاط بینی می شود و عبور هوا از مجاری تنفسی را دشوار می کند. در مقابل مصرف آب گرم یا مایعات گرم مانند سوپ باعث سهولت در تنفس می شود. همچنین آب سرد باعث تشدید گرفتگی در افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است نوشیدن آب سرد با میگرن درارتباط است. براساس طب چینی اعتقاد بر این است که نوشیدن آب سرد همراه با وعده های غذایی باعث ایجاد عدم تعادل در بدن می شود در نتیجه آن ها نوشیدن آب گرم را به همراه غذا توصیه می کنند.

میگرن

علاوه براین این مسئله وجود دارد که نوشیدن آب سرد در تابستان باعث خنک شدن بدن نمی شود. شاید بنظر برسد نوشیدن آب سرد دارای مزایا نیست اما فواید آن را به شما خواهیم گفت.

تعادل دمای بدن بعد از تمرین : نوشیدن آب سرد می تواند از گرم شدن بیش از حد بدن بعد از یک جلسه تمرین شدید جلوگیری کند.

تامین انرژی زیاد: آب سرد همچنین ممکن است انرژی بیشتری در طول روز برای بدن شما تأمین کند. با این حال هنوز تحقیقات مشخص در این زمینه وجود ندارد.

افزایش مصرف انرژی در کودکان چاق: نوشیدن آب به هضم غذا کمک می کند همچنین ممکن است به حفظ وزن نیز کمک کند. در عین حال نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در حالت عدم تحرک در کودکان دارای اضافه وزن می شود.

چاقی

نوشیدن آب گرم مزایا و معایب خود را دارد برای مثال می تواند به هضم بهتر غذا، بهبود گردش خون و دفع سموم از بدن کمک کند اما نوشیدن آب گرم باعث تشنگی کمتر می شود و ممکن است برای بدن شما مشکل ایجاد کند زیرا بدن تمایل به دفع آب از طریق تعریق دارد.

مصرف آب سرد و یا آب گرم کاملا به وضعیت سلامتی افراد بستگی دارد آب سرد بعد از غذای سنگین، سابقه میگرن و یا داشتن سرماخوردگی و آنفولانزا مناسب نباشد و سرعت هضم غذا را کاهش دهد و در عین حال بعد از یک تمرین سخت نوشیدن آب سرد مناسب است و به حفظ رطوبت بدن کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد