اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

غذا های ضد بیماری که عمر طولانی به شما می دهند

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر روی طول عمر شما تاثیر بگذارند. از جمله عوامل، سبک زندگی، محیط شما، ژنتیک و همچنین رژیم غذایی تان می باشد.

غذا های ضد بیماری که عمر طولانی به شما می دهند


عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر روی طول عمر شما تاثیر بگذارند. از جمله عوامل، سبک زندگی، محیط شما، ژنتیک و همچنین رژیم غذایی تان می باشد.

با وجود اینکه هیچ تحقیق محکمی برای اثبات ارتباط میان رژیم غذایی و طول عمر وجود ندارد اما رژیم غذایی شما می تواند از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کرده که به طور بالقوه با طول عمر ارتباط دارد.

انواع میوه ها و سبزیجات حاوی ترکیباتی هستند که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی، برخی از سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی، دیابت و چاقی را اهش می دهد.

اما میوه ها و سبزیجات تنها غذا هایی نیستند که از بدن شما در برابر بیماری ها محافظت می کنند. ما در ادامه غذا های مختلفی را به شما معرفی خواهیم کرد که اثر ضد بیماری داشته و می توانند طول عمر شما را افزایش دهند.

1. حبوبات

لوبیا، نخود سبز، عدس، بادام زمینی و نخود از منابع عالی فیبر و پروتئین گیاهی است که برای تثبیت قند خون و جلوگیری از ولع خوردن غذا مفید می باشد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند در هفته حداقل هفت وعده حبوبات مصرف کنید.

حبوبات

2. تخم مرغ

با وجود اینکه تخم مرغ کلسترول بالایی را درون خود جا داده است، تحقیقات نشان می دهد که اثر منفی بر کلسترول خون شما ندارد. در واقع به گفته تحقیقات کسی که در هفته هفت تخم مرغ مصرف می کند کم تر در معرض خطر سکته قرار می گیرد.

تخم مرغ

3. سبزیجات با برگ های سبز

اسفناج، کلم و برگ چغندر از این دسته سبزیجات هستند که مزایای بیشماری برای سلامتی دارند. آنها سرشار از فولات هستند که برای رشد سلول ها و تشکیل گلبول های قرمز حیاتی است. آنها همچنین حاوی کاروتن ها (رنگدانه هایی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند) هستند که به حفظ سلامت بینایی، استخوان ها، دندان ها و پوست کمک می کند.

سبزیجات

4. سبزیجات چلیپایی

این سبزیجات که با نام سبزیجات صلیبی نیز خوانده می شوند شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و تربچه می شود. این دسته از سبزیجات از روند طبیعی سم زدایی بدن پشتیبانی می کنند.

کلم

5. روغن زیتون فرا بکر

روغن زیتون فرا بکر می تواند به کاهش التهاب، کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.

روغن زیتون

6. ماهی های چرب

ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین یکی از مفید ترین غذا ها هستند که حتما باید در رژیم غذایی هفتگی شما قرار گیرند. تا کنون صد ها مطالعه نشان داده اند که ماهی های چرب به دلیل دارا بودن اسید های چرب امگا 3 می توانند به سلامت مغز شما مک کنند.

ماهی

7. سیب زمینی شیرین

این نوع از سیب زمینی سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین A می باشد که راز عمر طولانی اوکیناوا می باشد. مردم اوکیوانا بالا ترین تعداد صد ساله ها در جهان را دارند.

سیب زمینی شیرین

8. غذا های تخمیر شده

یک رژیم غذایی سرشار از غذا های تخمیر شده مانند ماست یونانی می تواند باکتری های مفید دستگاه گوارش را افزایش داده که به سلامت معده و روده شما کمک می کند.

غذا های تخمیر شده

9. سیر و پیاز

سیر، پیاز، موسیر و از این دسته غذا ها علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهند به سم زدایی از بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهند.

سیر

10. قهوه

نوشیدن قهوه در مقادیر متوسط می تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد. تحقیقات زیادی مصرف قهوه را با کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل، بیماری کبد و حتی دیابت مرتبط دانسته اند.

قهوه

11. دیگر غذا هایی که خوردن ان ها برای کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و افزایش طول عمر مفید است چای، ماست، دانه چیا، آلو، آووکادو، انواع توت ها، شاهدانه، کاکائو، روغن نارگیل، زردچوبه، جو دوسر و قارچ می باشد.

قارچ

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد