اونس طلا2302.52
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

چرا همواره در طول روز احساس خستگی می کنیم؟

ممکن است شب پیش خواب خوبی را تجربه نکرده باشید و احساس خستگی داشته باشید اما گاهی به خوبی خوابیده اید و بازهم خسته اید دلیل این مسئله یک مشکل اساسی است.

چرا همواره در طول روز احساس خستگی می کنیم؟


ممکن است شب پیش خواب خوبی را تجربه نکرده باشید و احساس خستگی داشته باشید اما گاهی به خوبی خوابیده اید و بازهم خسته اید دلیل این مسئله یک مشکل اساسی است.

هنگامی که خواب خوب شبانه را تجربه کرده باشید و بازهم صبح فردا احساس خستگی در تمام روز را تجربه کنید به این معنی است که مشکلات اساسی در شما وجود دارد. این خستگی مداوم در روز می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد از جمله:

خواب

سردرد
دردهای بدن
کم خوابی در شب
عدم علاقه به هر چیزی
عدم تمرکز در کار یا تحصیل
استرس و افسردگی
مشکل در کنار آمدن با برنامه روزانه
سوء هاضمه
دلزدگی

اما چه دلایلی در پشت خستگی روزانه شما وجود دارد؟

1.برنامه خواب نامناسب

توصیه می شود در طول شب 6 تا 7 ساعت خواب کافی داشته باشید. پرهیز ار مصرف برخی مواد غذایی مانند کافئین 3 تا 4 ساعت پیش از خواب به شما کمک خواهد کرد.

ساعت

2.استرس

عواملی مانند استرس ، افسردگی یا عصبانیت تأثیر زیادی در الگوی خواب دارند. آن ها شما را کسل و بی حال می کنند و منجر به بی خوابی و پایین آوردن کیفیت خواب شما می شوند. تلاش کنید مشکلات خود را که استرس آور هستند هرچه سریع تر برطرف کنید.

استرس

3. وعده غذای سنگین

این تصور که خوردن یک شام سنگین می تواند به شما کمک کند تا خواب بهتری داشه باشید کاملا اشتباه است. توصیه می شود برای شام خود یک وعده غذای سبک را در نظر بگیرید.

غذا

4.نیروی منفی در بدن

برخی از افراد ذاتاً بی حال هستند و نگاه مثبتی به زندگی و آینده خود ندارند. چنین افرادی باید از یوگا ، دعا و سایر راهکارهایی که می تواند نگاه مثبتی در آن ها ایجاد کند بهره بجویند.

یوگا

5. وجود بیمار پنهان

بیماری هایی مانند دیابت می توانند باعث ایجاد بی حالی و خستگی در طول روز شوند در نتیجه توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید و از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنید

دیابت

6. نوع بدن

سه نوع بدن خاص به نام های واتا، پیتا و کاپا وجود دارد که افرادی که دارای نوع بدن کاپا هستند در نسبت با دیگر افراد به خواب بیشتری نیاز دارند اما باید بدانید که خواب خود را در شب افزایش دهید تا در طول روز شاداب باشید.

بدن

چند نکته که به شما کمک می کند اگر در طول روز احساس خستگی و بی حالی می کنید آن را به راحتی برطرف کنید.

در طول روز اندکی بخوابید اما مدت زمان آن را بین 15 تا 30 دقیقه تنظیم کنید

سوءهاضمه می تواند منجر به خواب آلودگی شود در نتیجه می توانید برای رفع این مشکل مقداری زنجبیل و یا فلفل مصرف کنید و یا چای زنجبیل بنوشید.

عدم تمرین و اکسیژن رسانی کافی به مز و اعضای بدن می تواند منجر به خواب آلودگی شود در نتیجه فعلی خود را در طول روز افزایش دهید تا اکسیژن کافی را دریافت کنید.

تهویه اتاق خود را چک کنید تا میزان هوای تازه زیادی را تنفس کنید و مدت زمان طولانی در اتاق تاریک قرارنگیرید زیرا تاریکی باعث ترشح ملاتونین و خواب آلودگی می شود.

حالت نامناسب نشستن باعث می شود که فرد احساس خواب آلودگی داشته باشد در نتیجه صاف و مسقیم بنشینید

به بدن خود توجه بیشتری نشان دهید و میزان آب و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و تغذیه خود را غنی از مواد مغذی کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد