اونس طلا2324.44
مظنه14,966,000
18 گرم3,454,900
ارزش سکه33,718,398
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

زیبا ترین مساجد دنیا را ببینید

صد ها سال است که مساجد عبادتگاه مسلمانان در سراسر جهان می باشد. این بنا های مقدس از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار هستند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

زیبا ترین مساجد دنیا را ببینید


صد ها سال است که مساجد عبادتگاه مسلمانان در سراسر جهان می باشد. این بنا های مقدس از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار هستند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

علاوه بر زیبایی خیره کننده معماری مساجد، تاریخی بسیار غنی پشت مساجد قرار دارد که الهام بخش هزاران نفر از مردم مسلمان و غیر مسلمان در سراسر دنیا بوده است.

ما در ادامه ده مورد از زیبا ترین و خیره کننده ترین مساجد دنیا از نگاه theculturetrip را به شما معرفی خواهیم کرد. آیا به این مساجد سفر کرده اید؟

1. مسجد شیخ لطف الله، ایران

سرنامه نویس معروف انگلیسی روبرت بایرون معتقد بود که شهر اصفهان به اندازه ای زیبا است که می تواند با شهر هایی مانند آتن و روم رقابت کند اما به دلیل فاصله زیاد خود با اروپا مورد توجه قرار نگرفت.

مسجد زیبای شیخ لطف الله در این شهر قرار گرفته و در زمان شاه عباس اول ساخته شده است. این مسجد از زیبایی فوق العاده ای برخوردار بوده و معماری تحسین برانگیزی دارد.

2. مسجد آق سنقر ( Aqsunqur Mosque )، مصر

این مسجد که به عربی مسجد إبراهيم أغا مستحفظان خوانده می شود در شهر قاهره پایتخت مصر قرار دارد. مسجد آق سنقر در قرن 14 میلادی ساخته شده و دارای معماری دوره عثمانی است.

3. مسجد الحرام، عربستان

مسجد الحرام در شهر مکه و در کنار خانه خدا قرار دارد. این مسجد به عنوان بزرگترین و مقدس ترین مسجد مسلمانان شناخته می شود.

4. مسجد الاقصی، فلسطین

این مسجد در شهر بیت المقدس (اورشلیم) قرار داشته و به عنوان اولین قبله مسلمانان شناخته می شود. این مسجد دارای بنایی باشکوه بوده که طی سال ها، مورد ترمیم قرار گرفته است.

5. مسجد الحسن الثانی، مراکش

مسجد حسن ثانی بزرگترین مسجد مراکش با بلند ترین مناره ها در جهان است که 210 متر ارتفاع دارند. دیوار های این مسجد از مرمر صاف ساخته شده و کف آن شیشه ای می باشد.

6. مسجد آبی، ترکیه

این مسجد در شهر استانبول واقع شده است و دارای شش مناره سوزنی شکل می باشد. مسجد آبی در زمان عثمانی ها ساخته شده و در سقف آن 20 هزار کاشی آبی رنگ با نقوش مختلف قرار دارد.

7. مسجد العبودیه، مالزی

مسجد العبودیه در شهر سلطنتی کوالا کانگسار، زیبا ترین مکان عبادی مالزی به شمار می رود. این بنا از چهار مناره و یک گنبد طلایی تشکیل شده که یک معمار انگلیسی آن را ساخته است.

8. مسجد وزیر خان، پاکستان

این مسجد در شمال شهر لاهور قرار داشته و در قرن 17 میلادی ساخته شده است. مسجد وزیر خان چه از داخل و چه از بیرون با نقاشی های بسیار زیبایی تزئین شده است.

9. مسجد - کلیسای جامع قرطبه، اسپانیا

این مسجد در جنوب اسپانیا قرار دارد. پس از ورود اسلام به اسپانیا در قرن هشتم، این مسجد از بقایای یک کلیسا ساخته شده و در سال 711 به دو نیمه مسلامن و مسیحی تقسیم می شود. در قرن 16 نیز برای بار دیگر به کلیسای کاتولیک تبدیل می شود.

10. مسجد شیخ زاید، امارات متحده عربی

این مسجد که در ابوظبی واقع شده است یکی از مجلل ترین و زیبا ترین مساجد در دنیا می باشد که بزرگترین فرش دست بافت جهان نیز درون آن قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد